Pedagogo kvalifikaciją teikiančių perkvalifikavimo studijų absolventų požiūris į dėstytojų veiklą

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagogo kvalifikaciją teikiančių perkvalifikavimo studijų absolventų požiūris į dėstytojų veiklą
Alternative Title:
Attitude of graduates of requalification studies, providing pedagogue's qualification, to teachers' activity
In the Journal:
Pedagogika. 2013, 112, p. 121-127
Keywords:
LT
Mokytojų ugdymas / Teacher education; Suaugusiųjų mokymas / Adult education.
Summary / Abstract:

LTPastarąjį dešimtmetį dėstytojo veikla gana plačiai nagrinėjama įvairiais aspektais Lietuvoje ir užsienyje. Tačiau mažai randama tyrimų, kurie atskleistų dėstytojų veiklą su persikvalifikuojančiais asmenimis. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti perkvalifikavimo studijose dirbančių dėstytojų veiklos parametrus bei skirtingo amžiaus ir įgijusių įvairios darbo patirties pedagoginių perkvalifikavimo studijų absolventų nuomonę apie dėstytojų veiklą studijų metu. Tyrimo metodai: pedagoginės mokslinės literatūros bei švietimo dokumentų analizė; anketinė absolventų apklausa; aprašomoji statistika; koreliacinė, faktorinė analizė. Tyrimas atliktas 2011 m. Tyrime dalyvavo 81 skirtingo amžiaus ir darbo patirties asmuo, įgijęs pedagogo kvalifikaciją viename iš Lietuvos universitetų ištęstinių studijų būdu. [...] Absolventų nuomonės tyrimo rezultatai atskleidė, kad perkvalifikavimo studijose dirbantys dėstytojai iš esmės kreipia dėmes į visas savo veiklos sritis. Ypač jie ugdė studijuojančiųjų problemų sprendimo bei informacinius gebėjimus, pratino sistemingai ir nuosekliai dirbti. Mažiau jie skatino patirties refleksiją, o mažiausiai – pažintinę veiklą. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Andragogas; Perkvalifikavimas; Pedagogo kvalifikacija; Requalification; Andragog; Teachers' qualification.

ENDuring the recent decade the university teacher's activity is quite extensively analysed from various perspectives in Lithuania and abroad. However, there is a lack of researches analysing the opinion of persons who attended requalification courses about teachers. The research aim is to find out activity parameters of teachers teaching in requalification studies and the opinion of graduates of pedagogical requalification studies, who differ in age and have acquired varying work experience, about teachers' activity during studies. Research methods: content analysis of pedagogical scientific literature and documents on education; graduates' questionnaire survey; descriptive statistics; correlation analysis, factor analysis. The research was conducted in 2011. The research included 81 persons who acquired the pedagogue's qualification at one of university type continuous studies institutions of Lithuania, who are of different ages and have different work experience.[...] Research results of graduates' opinion disclosed that teachers working in requalification studies in principal focused on all areas of their activity. They have particularly developed graduates' ability of problem solving and information literacy, accustomed students to work systematically and consistently. Teachers less promoted reflection on experience and least, cognitive activity. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/52516
Updated:
2020-11-06 17:43:28
Metrics:
Views: 18    Downloads: 1
Export: