Pirmosios klasės mokinių adaptacijos mokykloje pedagoginis koregavimas : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pirmosios klasės mokinių adaptacijos mokykloje pedagoginis koregavimas: disertacija
Publication Data:
Vilnius : Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla, 2011.
Pages:
301 p
Notes:
Disert. rengta 2001-2011 m. Vilniaus pedagoginiame universitete. Dr. disert. (social. m.) - Vilniaus pedagoginis universitetas, 2011. Bibliografija.
Keywords:
LT
Mokiniai / School students; Pedagogika / Pedagogy; Vaikai / Children.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Pedagogical correction of the frist-formers school adaptation Vilnius, 2011 55 p
Summary / Abstract:

LTDisertacinio tyrimo objektas – pirmosios klasės mokinių adaptacija mokykloje. Tyrimo tikslas – nustatyti pirmosios klasės mokinių adaptavimosi sunkumų raišką mokykloje, teoriškai ir empiriškai pagrįsti pagalbos tėvams modelį, koreguojant vaikų adaptavimosi sunkumus mokykloje. Teorinėje disertacijos dalyje analizuojama adaptacijos sąvoka ir jos traktuotės, pateikiama mokyklinės adaptacijos ir dezadaptacijos samprata bei raiška, nagrinėjami pirmaklasių charakterio bruožai ir mokyklinė aplinka kaip pagrindiniai veiksniai, lemiantys pirmaklasių adaptacijos mokykloje sėkmę. Analizuojamas pirmaklasių adaptacijos pedagoginis koregavimas, taip pat nusakomos adaptacinių sunkumų koregavimo galimybės, siekiant suteikti pagalbą tėvams ir mokytojams. Empirinėje dalyje, atlikus konstatuojamąjį ir kokybinį tyrimą, pradinių klasių mokinių ugdymo teorija ir technologija papildyta teiginiais apie individualų ugdymą, sprendžiant pirmaklasių adaptavimosi sunkumus mokykloje: sukonstruota pirmaklasių adaptacijos proceso mokykloje struktūra, pagalbos tėvams organizavimo struktūra ir šiais teiginiais paremtas adaptacijos mokykloje pedagoginio koregavimo modelis. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad sukurtasis modelis, grindžiamas tėvų ir mokytojų saviugdos motyvacijos skatinimu, yra veiksmingas. Modelis veiksmingas esant šioms jo sudėtinėms dalims: pagalbos tėvams ir mokytojams planavimui, pirmaklasių adaptavimosi sunkumų išskyrimui, tėvų įtraukimui į vaikų adaptacijos koregavimą mokykloje, bei pagalbos tėvams suteikimui ir nuolatiniam rezultatų ir gaunamo - grįžtamojo ryšio įvertinimui, reikalingų sąlygų sukūrimui.Reikšminiai žodžiai: Mokinių adaptacija mokykloje; Pedagoginis koregavimas; Adaptacija; School adaptation; Pedagogical correction; Adaptation.

ENThe object of the doctoral thesis research is school adaptation of first form pupils. The aim of the research is to identify the expression of adaptation difficulties of first form pupils, to theoretically and empirically ground the model of support to parents by adjusting children’s school adaptation difficulties. The theoretical part of the thesis analyses the concept of adaptation and its interpretations, presents the concept and expression of school adaptation and deadaptation, analyses character features of first form pupils and school environment as the key factors determining successful school adaptation of first form pupils. Pedagogical adjustment of first form pupils’ adaptation is analysed and adjustment possibilities of adaptation difficulties are offered in order to provide parents and teachers with necessary support. In the empirical part, having performed a declarative and qualitative research, the theory and technology of education of primary forms is supplemented with statements about individual education when dealing with first form pupils’ school adaptation difficulties: a structure of school adaptation process of first form pupils and a structure of support provided to parents are developed. The results of the research have revealed that the developed model based on the encouragement of parents and teachers’ (self) education is efficient. The model is efficient under the condition that the following of its elements are present: planning of support to parents and teachers, highlighting school adaptation difficulties of first form pupils, and provision of support to parents as well as constant assessment of results and feedback.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/47667
Updated:
2022-02-07 20:09:27
Metrics:
Views: 55
Export: