Jaunimo socialinės sveikatos ugdymas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Jaunimo socialinės sveikatos ugdymas
Alternative Title:
Development of social health of youth
Publication Data:
Vilnius : Mykolo Romerio universitetas, 2013.
Pages:
184 p
Notes:
Bibliografija.
Contents:
Įvadas — 1. Jaunimo apibrėžtis. Jaunimo amžiaus ribos. Šiuolaikinio jaunimo bruožai — 2. Jaunimo socialinių įgūdžių ugdymas(is). Socialinių įgūdžių apibrėžtis ir ugdymosi sąlygos. Šeima kaip socialinių įgūdžių modeliuotoja. Mokykla kaip antras nepilnamečio socializacijos agentas — 3. Asocialus vaikų elgesys kaip socialinės atskirties pasekmė — 4. Sveikatos ir socialinės sveikatos samprata. Sveikatos sąvoka, jos raida. Sveikatą lemiantys veiksniai. Jaunimo socialinę sveikatą lemiantys veiksniai — 5. Nepilnamečių, atliekančių bausmę pataisos namuose, socialinių įgūdžių tyrimas. Tyrimo metodologija. Tyrimo organizavimas. Tyrimo rezultatai ir jų analizė — Išvados — Rekomendacijos — Literatūra — Summary.
Keywords:
LT
Bausmės. Bausmių vykdymas / Penalty. Law relating to prisons; Jaunimas / Youth; Nuteistieji / Convicts; Socialinis ugdymas / Social education; Sveikatos ugdymas / Health education; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTMonografijos tikslas – atskleisti veiksnius, lemiančius jaunimo socialinių įgūdžių įgijimą ar neįgijimą, bei nepilnamečių, atliekančių bausmę pataisos namuose, subjektyvų socialinių įgūdžių įsivertinimą ir jų požiūrį į socialinių įgūdžių ugdymosi sąlygas mikro- ir makroaplinkoje bei nagrinėti socialinius įgūdžius kaip socialinės sveikatos prielaidą. Pirmajame monografijos skyriuje remiantis įvairių sričių mokslininkais, nusakomos jaunimo amžiaus ribos, pagrindžiamos tiriamųjų pasirinkimo amžiaus ribos, atskleidžiami jaunimo bruožai, išskiriami bruožai, būdingi tiriamųjų amžiui. Antrame skyriuje pateikiama įgūdžių apibrėžtis, aptariamas jaunimo socialinių įgūdžių ugdymas(is) ir ugdymosi sąlygos. Pabrėžiama šeimos kaip socialinių įgūdžių modeliuotojos reikšmė. Pagrindžiama, kad neigiama šeimos aplinka gali būti nusikalstamumo prielaida. Monografijoje mokykla nagrinėjama kaip antras nepilnamečio socializacijos agentas. Minėtame skyriuje apžvelgiamas neigiamas mokyklos ir bendraamžių neformalių grupių poveikis socialiniams įgūdžiams ugdytis, neužimtumas kaip asocialaus elgesio ir kriminogeninės rizikos veiksnys. Trečiame skyriuje aptariamos asocialaus elgesio atsiradimo / formavimosi priežastys. Ketvirtame skyriuje pateikiama sveikatos ir socialinės sveikatos samprata, jos raida, apibrėžiami veiksniai, darantys poveikį sveikatai ir socialinei jaunimo sveikatai. Penktame monografijos skyriuje pateikiami tyrimo „Nepilnamečių, atliekančių bausmę pataisos namuose, socialinių įgūdžių tyrimas“ rezultatai. Monografija baigiama išvadomis, rekomendacijomis ir santrauka anglų kalba.Reikšminiai žodžiai: Asocialus elgesys; Jaunimas; Laisvės atėmimo įstaiga; Nuteistieji jaunuoliai vyrai; Pataisos namai; Socialiniai įgūdžiai; Socialinė sveikata; Ugdymas; Anti-social behaviour; Custodial institution; Education; Penitentiary; Social health; Social skills; Young male convicts; Youth.

ENAn aim of the monograph is to reveal the factors conditioning the (mis)acquisition of social skills of the youth and self-evaluation of subjective and social skills of minors who serve their sentences in a correction house; also, to reveal their attitude towards the conditions in which they acquire social skills in micro and macroenvironment and to analyse social skills as a precondition for social health. The 1st chapter of the monograph refers to scientists of different fields and determines the youth's age limits which are based on age limits chosen by the examined people; moreover, it reveals and distinguishes the features of the youth that are characteristic to the age of the examined people. The 2nd chapter provides the definitions of skills and discusses the cultivation of social skills of the youth and the conditions of self-education. The importance of the family as a modeller of social skills is emphasized. It is grounded that negative family environment may become a reason for delinquency. In the monograph, the school is analysed as a second socialization agent for a minor. The mentioned chapter discusses negative influence of school and informal groups of contemporaries to the cultivation of social skills; absence of occupation can be compared to a factor of asocial behaviour and criminogenic risk. The 3rd chapter is about reasons for the appearance / formation of asocial behaviour. The 4th one contains the concept of health and social health, its development, and determined factors which have influence on health and social health of the youth. The 5th chapter is about the results of the research called “Nepilnamečių, atliekančių bausmę pataisos namuose, socialinių įgūdžių tyrimas”. The monograph ends with conclusions, recommendations and summary in English.

ISBN:
9789955195214; 9789955195207 (el. versija)
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/46127
Updated:
2020-12-28 12:40:14
Metrics:
Views: 143    Downloads: 41
Export: