Investicinio įmonės patrauklumo vertinimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Investicinio įmonės patrauklumo vertinimas
Alternative Title:
Evaluation of company's investment preference
In the Journal:
Verslas, vadyba ir studijos. 2008, 2007, p. 94-111
Keywords:
LT
Finansai. Kapitalas / Finance. Capital; Finansavimas / Financing; Įmonės. Bendrovės / Companies. Enterprises; Investicijos / Investments; Valdymas / Management.
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas - apibendrinus investicijų mokslo darbuose pateiktas investicinio įmonės patrauklumo kryptis, suformuoti pagrindinės analizės kryptis siekiant kompleksiškai (įmonės gyvavimo ciklo analize, finansinės įmonės būklės analize, rinkodaros veiksnių analize, įmonės vertės analize ir įmonės padėties rinkoje analize) įvertinti investicinį įmonės patrauklumą ir atlikti konkrečios įmonės investicinio patrauklumo įvertinimą. Straipsnis parašytas remiantis mokslo darbų sistemine analize, lyginamąja analize, logine analize ir apibendrinimu. Konkrečios įmonės investiciniam patrauklumui įvertinti taikyti statistikos duomenų, santykinių rodiklių, horizontalioji ir vertikalioji bei pokyčių tendencijų analizė. Dėl pasikeitusių rinkos sąlygų įmonės gyvavimo ciklo analizė neatskleidžia visos informacijos apie investavimo patrauklumą tam tikru gyvavimo ciklo etapu, taip pat ši analizė neatsižvelgia į įmonės veiklos specifiką ir produkto gyvavimo trukmę. Nors remiantis įmonės gyvavimo ciklo analize nagrinėta įmonė (UAB „X") atitinka galutinės brandos stadiją, tačiau ji turi stiprią rinkodaros strategiją, nes atstovauja automobilių gamintojai „Renault" ir turėtų būti patraukli investuotojams. Finansinė įmonės analizė parodė, kad 2005 m. prastėjo beveik visi pelningumo rodikliai - krito nuosavo kapitalo, investicijų, turto, veiklos ir grynasis pelningumas. Analizė pagal Du Pont metodiką parodė, kad tiek pardavimo pelningumo, tiek turto apyvartumo smukimas mažino turto ir nuosavybės pelningumo rodiklį.Reikšminiai žodžiai: Finansinė analizė; Investicijos; Investicijų patrauklumas; Investicijų vertinimas; Investicinis įmonės patrauklumas; Rodikliai; Vertinimas; Įmonė; Įmonės gyvavimo ciklas; Company; Company life cycle; Company's investment attractiveness; Evaluation; Financial analysis; Indicators; Investment Assessment; Investment attractiveness; Investments.

ENThe aim of the research, having analysed the directions of investment attractiveness of a company provided in research papers on investments, is to formulate the directions of the main analysis (analysis of company's life-cycle, analysis of financial status of a company, analysis of marketing factors, company value analysis and analysis of company's market situation) in order to carry out a complex evaluation in regards to investment attractiveness of a company and carry out an evaluation of the investment attractiveness of a specific company. The article is written on the basis of systematic analysis of scientific works, comparative analysis, logical analysis and generalization. To evaluate the investment attractiveness of a specific company, the analyses of statistical data and relative indicators as well as horizontal and vertical analyses and the analysis of changes are performed. Due to changed market conditions, an analysis of the company's life cycle does not disclose all information about the attractiveness of investment at a certain stage of the life cycle, nor does this analysis take into account the specifics of the company's activities and the life of the product. Even though the life cycle analysis of a specific company (private limited company "X") is in line with the final stage of maturity, it has a strong marketing strategy, as it represents the automobile manufacturers "Renault" and should be attractive to investors. The financial analysis of the company shows that in 2005, almost all profitability indicators deteriorated. The equity capital, investments, assets, operations and net profit decreased. According to the analysis based on Du Pont methodology, both the decline in sales profitability and the turnaround in assets reduced the profitability indicator of assets and equity.

ISSN:
1648-8156
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/45499
Updated:
2023-05-10 10:45:43
Metrics:
Views: 81    Downloads: 33
Export: