Nežymiai sutrikusio intelekto pradinių klasių mokinių laiko pažinimo plėtra

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Nežymiai sutrikusio intelekto pradinių klasių mokinių laiko pažinimo plėtra
Alternative Title:
Developing understanding of time of primary class pupils with mild intellectual impairments
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education], 2004, Nr. 2 (11), p. 102-113
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama, kaip nežymiai protiškai atsilikę pradinių klasių mokiniai įsisavina mokomąją medžiagą apie laiką. Tyrimo objektas – programinės pasaulio pažinimo temos supratimas. Specialiųjų poreikių mokiniai lėčiau susidaro laiko vaizdinius ir sąvokas. Tyrimo tikslas – įvertinti mokinių laiko pažinimo kokybę ir daromų klaidų pobūdį. Eksperimentinio tyrimo imtį sudarė 69 pradinių klasių mokiniai, besimokantys Šiaulių J. Laužiko specialiojoje mokykloje ir „Ringuvos“ specialiojo ugdymo centre, taip pat 80 pradinių klasių mokinių, lankančių Radviliškio Dariaus ir Girėno vidurinę mokyklą. Tyrimas atskleidė, kad mokinių žinių ir supratimo apie laiką lygis kinta teigiama linkme. Nežymios protinės negalės mokiniai geriau iš eilės geba išvardyti darbo ir poilsio dienas nei savaitės dienas, nes tai susiję su siauresnėmis ir platesnėmis sąvokomis. Mokiniai gerai geba apibūdinti savo veiklą įvairiu paros metu. Jų laiko supratimas pasižymi konkretumu. Vis dėlto mokinių žinios apie mėnesius yra žemo lygio. Jie nepakankamai išmano savo ir kitų žmonių amžių. Pradinių klasių mokiniams, turintiems nežymią protinę negalę, labai svarbu kartojimas. Pavienių vaikų geras gebėjimas operuoti laiko sąvokomis ir jų esmės supratimas rodo mokymo ir mokymosi svarbą įgytiems įgūdžiams. Mokymo procese, siekiant palengvinti gana sudėtingų vaikams laiko sąvokų išmokimą, reikėtų daugiau taikyti vaizdinius ir praktinius mokymo metodus, žaidimus, sieti juos su gamtos tyrinėjimais.

ENThe article analyses how minor mentally retarded pupils in elementary classes absorb educational material about time. The object of the research is the understanding of the programmatic world of cognition. Students with special needs make time images and concepts slower. The purpose of the research is to evaluate the quality of the cognition of time by the pupils and to evaluate the nature of the mistakes made. The sample of the pilot study consisted of 69 elementary school pupils studying at Šiauliai J. Laužikas Special School and the “Ringuva” Special Education Center, as well as 80 elementary school students attending Radviliškis Darius and Girėnas Secondary School. The study revealed that the level of knowledge and understanding of the time of pupils changes in a positive direction. Students with a minor mental disability are better able to quantify work and rest days than weekdays, as they relate to narrower and broader concepts. Students can describe their activities at different times of the day. Their understanding of time is specific. However, students’ knowledge of the months is low. They do not have enough knowledge of their own and other people’s ages. Repetition is very important for primary school students with minor mental disabilities. The good ability of single children to handle time concepts and understanding of their substance points shows the importance of teaching and learning for acquired skills. In the learning process, visual and practical teaching methods, games with exploration of the nature should be used to facilitate the development of rather complex concepts for children.

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Lietuvos medinės pilys.. Vilnius : Diemedis, 1995. 335 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/42992
Updated:
2025-02-25 11:24:48
Metrics:
Views: 27    Downloads: 2
Export: