Kokybinis mokymosi rezultatų vertinimas kaip mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo prielaida

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kokybinis mokymosi rezultatų vertinimas kaip mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo prielaida
Alternative Title:
Qualitative assessment of learning results as a precondition for teacher-parent cooperation
Keywords:
LT
Mokykla / School; Pedagogai / Pedagogues.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pateikiama mokymosi rezultatų vertinimo pokyčių ir jų europinių tendencijų apžvalga. Taip pat atskleidžiama kokybe pagrįsto vertinimo samprata ir jo įdiegimo Lietuvoje problemos. Tyrimo tikslas – nustatyti mokytojo ir tėvų požiūrį į naują vertinimo sistemą bei apibrėžti glaudesnio mokyklos-šeimos bendradarbiavimo galimybes minėtoje sistemoje. Deja, tyrimo rezultatai parodė, kad naujos sistemos priėmimui nepasiruošę ne tik tėvai, bet ir mokytojai. Tačiau pats tokių pokyčių egzistavimo faktas atsiranda dėl glaudesnio mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo poreikio. Naujų formų kokybinis rezultatų vertinimas kaupiamas segtuvuose kartu su mokinio darbais, aprašomaisiais vertinimais ir pasiekimų rezultatais, užtikrinant konfidencialumą ir atitikimą standartams. Tai skatins tėvus dažniau lankytis mokyklose. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Kokybinis vertinimas; Mokytojų ir Tėvų bendradarbiavimas; Vertinimas ir jo kaita; Evaluation and change; Nepateikta; Qualitative evaluation; Teachers 'and parents' cooperation.

ENThe article is an overview of learning result assessment changes and related European continent-wide tendencies. It also discloses the concept of quality based assessment and problems related to implementing it in Lithuania. The aim of the research was to determine teacher and parent attitudes towards the new assessment system and to find preconditions for closer school-family cooperation in it. The research results indicate that, unfortunately, it is not only parents, but also school teachers who are not yet adapted to the new assessment system. Therefore, the very fact of existence of such changes results in the necessity for closer school and family cooperation. The new forms of qualitative result assessment like cumulative files with schoolchildren's works, descriptive evaluations as well as achievement evaluation results stored confidentially in learner files and performed on the basis of standards will attract parents to visit schools much more often. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/40709
Updated:
2017-09-20 15:34:52
Metrics:
Views: 24
Export: