13-17 metų paauglių emocinių problemų ir nerimo lygio įvertinimo ypatumai

Rinkinys:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšis:
Straipsnis / Article
Kalba:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Antraštė:
13-17 metų paauglių emocinių problemų ir nerimo lygio įvertinimo ypatumai
Kita antraštė:
Pecularities of assessment of emotional problems and anxiety level among 13-17 years old adolescents
Leidinyje:
Ugdymo psichologija, 2006, Nr. 16, p. 14-20
Teminė kategorija:
Santrauka / Anotacija:

LTDarbo tikslas - nagrinėti 13-17 metų amžiaus normalios raidos paauglių emocinių problemų ir nerimo lygio psichologinio įvertinimo ypatybes. Literatūros apžvalga liudija, kad nerimo požymiai ir problemos būdingi 4,5-3,6 proc. jaunesniųjų ir vyresniųjų paauglių. Atrankos priemone buvo pasirinkta Žmogaus piešinio (Emocinių problemų atrankos procedūra), nerimo požymiai vertinti pagal Daugiamatę vaikų nerimo skalę. Ištirti 58 Vilniaus vidurinės mokyklos mokiniai (29 vaikinai, 29 merginos). Tyrimo išvados nepatvirtino, kad aukštesnį emocinių problemų lygį turintiems paaugliams būdingas ir aukštesnis nerimo lygis. Emocinių problemų ir nerimo lygio išraiška, lygis panašiai pasiskirsto ir lyties, ir amžiaus grupės atžvilgiu. Rezultatus galėjo lemti pasirinktųjų metodikų specifika, tiriamųjų imties pobūdis.

ENThe problems of anxiety are quite common among adolescents due to rapid intellectual, social and emotional changes. 58 adolescents (M = 29, F = 29) at the age 13-17 took part in the research. According to the conclusions, there was not found that adolescents who have a higher level of emotional problems, simultaneously have a higher level of anxiety. Similarly, the results didn't show the girls having higher level of anxiety than the boys. It was found, that the level of emotional problems and anxiety at the both 13-15 and 16-17 age groups is expressed similarly.

ISSN:
1392-639X
Nuoroda į įrašą:
https://www.lituanistika.lt/content/39969
Atnaujinta:
2020-06-12 12:10:14
Metrika:
Peržiūros: 105    Atsisiuntimai: 19
Eksportas: