The Effects of emerging literacy skills on the development of first-grade reading and writing

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Effects of emerging literacy skills on the development of first-grade reading and writing
Keywords:
LT
Klaipėda. Klaipėdos kraštas (Klaipeda region); Lietuva (Lithuania); Fonetika. Fonologija / Phonology; Ikimokyklinis ugdymas / Pre-school education; Pradinis ugdymas / Primary education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTBazinių skaitymo ir rašymo įgūdžių įgijimas yra svarbiausia ugdymo užduotis pradinėje mokykloje. Straipsnyje pateikiama tęstinio tyrimo, nagrinėjančio lietuviškai kalbančių priešmokyklinio amžiaus vaikų besiformuojančio raštingumo įgūdžius ir jų poveikį skaitymo ir rašymo raidai pirmoje klasėje, dalis rezultatų. Tyrime dalyvavo 157 priešmokyklinio amžiaus vaikai (amžiaus vidurkis 82 mėn.), iš jų 75 berniukai ir 82 mergaitės, lankantys trylika Klaipėdos miesto darželių, kuriuose taikoma panaši ugdymo programa. Po metų, pirmoje klasėje buvo ištirti 128 vaikai (63 berniukai ir 65 mergaitės). Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad žinios apie raides ir fonologinis supratimas yra reikšmingai susiję su besiformuojančiu rašymu ir skaitymu. Nustatyta, kad priešmokyklinio amžiaus vaikų besiformuojančio raštingumo įgūdžiai ir rašymas bei skaitymas pirmoje klasėje yra susiję. Vaiko žinios apie raides vaikų darželyje leidžia geriausiai prognozuoti vėlesnius raštingumo įgūdžius. Tyrimo rezultatai patvirtina kitų tyrimų duomenis, kad žinios apie raides ir fonologinis supratimas geriausiai prognozuoja vėlesnius skaitymo įgūdžius. Rezultatai, atskleidžiantys ryšį tarp besiformuojančio raštingumo įgūdžių ir pirmos klasės rašymo įgūdžių lietuvių kalbos kontekste, yra unikalūs ir reikalauja tolesnių tyrimų.Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinio amžiaus vaikai; Fonologinis supratimas; Raidžių pažinimas; Pirmaklasių skaitymo įgūdžiai; Pirmaklasių rašymo įgūdžiai.

ENPhonological awareness and letter knowledge have been shown to be the most reliable predictors and associates of reading skills in English speaking population. The aim of this research was to explore the relationship between emerging literacy skills and first-grade reading and writing skills in Lithuanian speaking population. The emerging literacy skills of pre-school children were assessed at the end of kindergarten and literacy skills were assessed at the end of first grade. The results indicated that preschool children's emergent literacy skills and first-grade reading and writing were associated. This paper discusses the effects of emerging literacy skills on reading and writing in Lithuanian speaking population and argues the differences with the research findings in English speaking population. The findings are consistent with previous studies in English speaking population that phonological awareness and letter knowledge measured in kindergarten predicted first-grade reading. [From the publication]

ISSN:
1822-2196
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/3962
Updated:
2018-12-17 11:38:21
Metrics:
Views: 28    Downloads: 10
Export: