Disleksijos rizikos įvertinimo galimybės: disleksijos rizikos skalės standartizavimas Klaipėdos mieste

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Disleksijos rizikos įvertinimo galimybės: disleksijos rizikos skalės standartizavimas Klaipėdos mieste
Alternative Title:
Possibilities of dyslexia risk identification: scale of the risk of dyslexia standartisation in Klaipėda city
In the Book:
Žmogus XXI amžiuje: kas naujo?: VI jaunųjų mokslininkų psichologų konferencija. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2009. P. 43-49
Summary / Abstract:

LTPranešime pristatomi disleksijos rizikos skalės (DRS, Bogdanowicz) standartizavimo Klaipėdos mieste duomenys. Tyrimo imtis buvo sudaryta iš Klaipėdos miesto 6-erių metų vaikų (N = 1584) imties atsitiktinai atrinkus 14% vaikų, kurie sudarė reprezentatyvią imtį (n = 221). Disleksijos rizikos skalės įvertinimai buvo analizuojami, remiantis dvejais DRS vertinimo šaltiniais: auklėtojų vertinimais apie visos reprezentatyvios imties vaikus ir tėvų vertinimais apie 68% reprezentatyvios imties vaikų. Taip pat 32% tiriamųjų vaikų papildomai atliko užduotis, skirtas fonologinio supratimo, nuoseklumo, regimosios-motorinės koordinacijos, supratimo klausant įgūdžiams įvertinti. Remiantis gautais tyrimo rezultatais buvo parengtos DRS normos, leidžiančios įvertinti Klaipėdos miesto 6-erių metų vaikų disleksijos riziką. DRS vidinio suderinamumo rezultatai (Cronbach alpha lygi 0,931) rodo pakankamai gerą skalės patikimumą.

ENThis paper reports Scale of the Risk of Dyslexia (SRD, Bogdanowicz) in Klaipėda city standartisation data. A representative sample (n=221, 14% of total sample) was selected from 6 years old children in Klaipėda city (N=1584) by random sampling. Scale of the Risk of Dyslexia data was gathered from two sources: kindergarten teachers who filled SRD about all children, and parents, who filled SRD about 68% of representative sample children. 32% children additionally accomplished tasks, evaluating visual-motor functions, phonological awareness, verbal memory, listening comprehension, and sequencing. The outcome of the study is norms of Scale of the Risk of Dyslexia for 6 years old children in Klaipėda city. The method of internal consistency measures results showed high reliability of SRD (Cronbach alpha - 0,931).

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22592
Updated:
2020-09-08 21:54:49
Metrics:
Views: 51
Export: