Elektroninių komunikacijos priemonių plitimas : visuomenės fragmentacijos, kibernetinės dimensijos probleminis iššūkis žmogiškumui

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Elektroninių komunikacijos priemonių plitimas: visuomenės fragmentacijos, kibernetinės dimensijos probleminis iššūkis žmogiškumui
Alternative Title:
Spread of electronic means of communication: problematic challenge of society fragmentation, cybernetic dimension to humanity
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2007, Nr. 5 (16), p. 15-22
Keywords:
LT
Šiauliai. Šiaulių kraštas (Šiauliai region); Lietuva (Lithuania); Komunikacija / Communication.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekta ištirti elektroninių komunikacinių priemonių panaudojimą Šiaulių kolegijoje, ugdant informacinius gebėjimus ir savarankiško mokymosi kompetencijas, užtikrinančias mokymo(si) kokybę. Studentų nuomonėms bei vertinimams tirti taikytos dvi anketinės apklausos. Pirmosios apklausos 242 respondentų tyrimo imtį sudarė 169 pirmojo kurso ir 73 baigiamojo kurso studentai. Antrosios apklausos 383 respondentų tyrimo imtį sudarė 252 dieninių studijų, 78 neakivaizdinių studijų ir 53 vakarinių studijų studentai. Atskleista, kad informacinių technologijų plėtojimas ir skleidimas apima daugelį žmogaus gyvenimo sričių. Šiandienos žmogui mokytis reikia visą gyvenimą. Neįmanoma išsiversti be kompiuterio, kuriuo gaunama ir perduodama masinė informacija. Empirinis ir racionalus pažinimo lygis susijęs su praktine veikla. Kūrybinga asmenybė turi pasižymėti ne tik dalyko žiniomis ir gebėjimais, bet ir vertingomis asmeninėmis savybėmis, kurios sąlygotų visapusiškos asmenybės plėtrą. Tyrimo rezultatai parodė, kad respondentai siekia, kiek galima, maksimaliau panaudoti informacinių technologijų resursus, susipažįsta su inovacijomis, plečia savo komunikacines kompetencijas. Mūsų „audovizualinė epocha“, kurioje vaizdas vis labiau išstumia gyvą žodį, ir ta dirbtinė tikrovė tapo nūdienos realybe. Respondentai pažymi, kad elektroninės komunikacijos priemonės gali tapti ir savarankišku pasauliu, kuris susvetimėja žmogui. Todėl turi laimėti antropologinis technikos suvaldymo kriterijus, susijęs su žmogiškąja kultūra bei dvasinėmis tradicijomis.Reikšminiai žodžiai: Elektroninių ryšių priemonės; Elektroninės ryšių priemonės; Kibernetiniai matmenys; Kibernetinės dimensijos; Visuomeninė komunikacija; Visuomenės fragmentacija; Cybernetic dimensions; Electronic means of communications; Society fragmentation.

ENNew information and communication technologies enable to accelerate the spread of globalisation. An essential condition in the process of communication and cooperation is communicative competences. A particular part of society is able to interrogate data basis, and contact with anyone anywhere in the world. Two levels of society are formed: those who accept electronic communication means and those who do not know, and do not want to use them. An exceptional role of communicative competences is observed in a contemporary knowledge society when the impact of information means is obviuos. Computers, the Internet, mobile phones, media nets are only a small part of specific communication of people. The development of communication competences and skills depends only on a person him/her self and his/her endeavour. The aim of the paper is to study the use of electronic communication means at Šiauliai College developing information skills and competences in self-dependant learning, vouchsafing the quality of teaching/learning and meeting the demands of the region. In the Strategic Development Plan of Šiauliai City for 2007-2013 it is emphasized that Šiauliai should expand as the centre of regional education and training therefore application of modem technologies in manufacture and training of specialists is necessary. A person responsible for his/her performance and technology may become a condition for human existential fulfilment. [text from author]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Šiuolaikinė ugdymo filosofija: refleksijos ir dialogo link : mokymo priemonė aukštosioms mokykloms / Lilija Duoblienė. Vilnius : Tyto alba, 2006. 215 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/37873
Updated:
2020-09-25 17:47:38
Metrics:
Views: 20    Downloads: 1
Export: