Visuomenės sveikatos priežiūros specialistų poreikis Kauno bendrojo lavinimo mokyklose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistų poreikis Kauno bendrojo lavinimo mokyklose
Alternative Title:
Demand for and training issues of public health care specialists in general schools
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2011, Nr. 2 (31), p. 80-88
Keywords:
LT
Sveikatos priežiūra / Health care.
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas yra nustatyti visuomenės sveikatos priežiūros mokytojų poreikį ir rengimo problematiką. Ieškoma atsakymo į probleminį klausimą: Koks visuomenės sveikatos priežiūros specialistų, gebančių efektyviai įgyvendinti žmogaus sveikatos ugdymui keliamus reikalavimus, poreikis bendrojo lavinimo mokyklose? Tyrimo dizainas: kokybinis tyrimas pusiau struktūruotu interviu. Rezultatai. Sveikatos priežiūros specialistas svarbus mokytojų pagalbininkas, kartu siekiantis kuo kokybiškiau perteikti informaciją sveikatos išsaugojimo bei stiprinimo klausimais. Mokyklų vadovai sveikatos priežiūros specialistų atliekamose funkcijose pastebi daugiau pozityvių, nei negatyvių aspektų. Negatyviai vertinamas per trumpas sveikatos priežiūros specialisto darbo laikas, kuris sąlygoja, nors ir kokybišką bei efektyvų, tačiau trumpai trunkantį bendravimą ne tik su mokyklos vadovu, bet ir visa bendruomene. Apibendrinus respondentų nuomonę, dėl sveikatos priežiūros mokytojų rengimo, galima teigti, kad šiems specialistams būtinas pedagoginis pasirengimas, tačiau tai turėtų būti labiau orientuota į papildomus (integruotus) pedagoginius dalykus studijų programose arba specialius pedagoginius kursus, gretutines studijas.Bendrojo lavinimo mokyklose dirbantys visuomenės sveikatos priežiūros specialistai yra naudingi dėl savo atliekamų švietimo ir pirminės sveikatos priežiūros funkcijų. Mokyklų vadovai teigia, kad sveikatos priežiūros specialistams būtinas pedagoginis pasirengimas, tačiau tai turėtų būti labiau orientuota į integruotus pedagoginius dalykus studijų programose, profesijos mokytojo kvalifikacijos įgijimą arba sveikatos priežiūros mokytojų rengimo studijų programas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Poreikiai; Sveikatos priežiūra; Sveikatos priežiūros specialistas; Visuomenės sveikatos priežiūra; Demand; Public health; Public health care specialist; Public health specialist.

ENAim of the article is to assess the demand for public health care teachers and the issuses of the training. The article seek to answer a problematic question: What is the demand at general schools for public health care specialists who can effectively fulfil the requirements for health education? Study design: a qualitative research study using a semi-structured interview. Results: a health care specialist is important as a helper teachers at school in an attempt to convey the information on health protection and improvement with the highest quality possible. Heads of schools note more positive than negative aspects in the functions of health care specialists. Too short working hours of a health care specialist is evaluated negatively, as this causes a short-term although qualitative and effective communication not only with the head of school, but also with the entire community. Generalizing the respondent‘s opinion about the training of health care teachers, it is possible to maintain that these specialists need pedagogical training; however. This should be oriented to additional (integrated) pedagogical subjects in study programmes or special pedagogical courses and minor studies.Conclusion: public health care specialists working at general schools are useful because of their educative and primary health care functions. Heads of schools state that pedagogical training is necessary for the health care specialists but this should be oriented towards integrated pedagogical subjects in study programmes, gaining qualification as a teacher of profession or study programmes of health care teachers‘ training. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32848
Updated:
2021-01-10 18:34:00
Metrics:
Views: 25    Downloads: 1
Export: