17-18 metų mokinių aukštų lietuvių kalbos ir matematikos mokymosi pasiekimų veiksniai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
17-18 metų mokinių aukštų lietuvių kalbos ir matematikos mokymosi pasiekimų veiksniai
Alternative Title:
Factors affecting the high achievements of 17-18 years old students
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2010, Nr. 2 (23), p. 137-148, 149-157 (anglų kalba)
Keywords:
LT
Aukšti lietuvių kalbos ir matematikos mokymosi pasiekimai; Fluidinis ir kristalizuotas intelektas; Individualūs ir apklinkos veiksniai; Individualūs ir aplinkos veiksniai; Intelektas; Matematika; Mokymosi pasiekimai; Verbaliniai ir matematiniai gebėjimai.
EN
Academic achievements; Fluid intelligence and Crystallized intelligene; Individual and environmental factors; Intellect; Mathematics; Verbal and arithmetic abilities.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje apžvelgiami aukštų mokymosi pasiekimų veiksniai, analizuojama, kaip fluidinis ir kristalizuotas intelektas, verbaliniai ir matematiniai gebėjimai, žinios, namų aplinkos ir mokymosi veiksniai susiję su pasiekimais. Tyrime išskirtos ir analizuojamos trys aukštų pasiekimų grupės – lietuvių kalbos (n – 23), matematikos (n – 25), ir lietuvių kalbos, ir matematikos mokymosi (n – 13). Tyrimas parodė, kad aukštų ir lietuvių kalbos, ir matematikos mokymosi pasiekimų grupės 17–18 m. mokiniai pasižymi aukštesniais nei kitų mokinių fluidinio intelekto įverčiais, verbaliniais gebėjimais bei akademiniu savęs vertinimu. [Iš leidinio]

ENThe article deals with the factors of high learning achievements, analyses how fluid and crystallised intelligence, verbal and numerical abilities, knowledge, factors of home and school environment are related to achievements. Three groups of high achievers were formed and their results were analysed in the research – the group of high achievers in Lithuanian (n-23), the group of high achievers in mathematics (n-25) and the group of high achievers both in Lithuanian and mathematics (n-13). The research has shown that 17-18 years old students in the group of high achievers in both the Lithuanian language and mathematics are characterised with higher fluid intelligence, verbal abilities and better academic self-concept. [text from author]

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29369
Updated:
2018-12-17 12:51:28
Metrics:
Views: 11    Downloads: 11
Export: