LTVizualizacija ir su ja susijusiomis temomis pastaruoju metu intensyviai diskutuojama. Straipsnyje siekta sužinoti, ar vizualizacija gali paskatinti merginų motyvaciją mokytis gamtamokslinių dalykų ir geografijos; ar yra statistiškai reikšmingų mokinių nuomonių skirtumų, kad vizualizacija skatina daugiau mokytis vienos iš minėtų disciplinų; ar yra statistiškai reikšmingų skirtumų pagal klases. Taikyti šie tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, klausimynas. Tyrime dalyvavo 9 ir 10 klasių moksleivės. Tyrimo rezultatai parodė, kad geografijos pamokų vizualizavimas skatina merginų veiklą: jų tikslas mokytis ir įsiminti informaciją, susieti ją su ankstesnėmis temomis ir įgyti bendrų žinių. Vizualizacija silpnai stimuliuoja tiriamųjų susidomėjimą geografija mokantis papildomai – merginos nenori mokytis laisvalaikiu. Nustatyta, kad kai kurie vizualizavimo veiksniai daugiau įtakos turi 9 klasių mokinėms: jos aktyvesnės ir labiau nori mokytis naujų temų. Išryškėjo, jog vizualizacijos veiksmingumas moksleivėms labiau pasireiškė mokantis kitų dalykų nei geografijos. Daug statistiškai reikšmingų rodiklių rodo, kad vizualizacija naudinga mokslinei edukacijai: merginos aktyviau dalyvauja pamokose, labiau nori mokytis dalyko, naudojant teorinius bei empirinius metodus. Tyrimas atskleidė, kad vienintelis motyvuojantis veiksnys, skatinamas vizualizacijos geografijos pamokose, buvo įvairūs pratimai.
ENRecently there have been intense discussions about visualization and topics related with it. The aim of this article is to learn whether visualization can motivate girls to study natural sciences and geography; whether the students‘ opinions about the impact of visualization to study these subjects differ statistically significantly; whether there are statistically significant differences by grade. The following methods of research were used: analysis of scientific literature, questionnaire. Female students from 9th and 10th grade participated in the study. Results of the research show that the visualization of geography lessons encourages activities of girls: they aim to learn and memorize information, associate it with previous topics and to acquire general knowledge. Visualization barely stimulates the interest in geography of the respondents when studying additionally – girls do not want to study in their free time. It is found that certain features of visualization have more impact on 9th grade students: they are more active, want to study new topics more. It appeared that the effectiveness of visualization to female students was more prominent in learning other subjects than geography. Many statistically significant indicators show that visualization is beneficial to scientific education: girls become more active in class; they want to study the subject more when applying theoretical end empiric methods. The research showed that the only motivational factor encouraged by visualization in geography lessons were various exercises.