Vizualizacijos pagalba merginų motyvacijai skatinti gamtamoksliniame ugdyme: diagnostinio tyrimo rezultatai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vizualizacijos pagalba merginų motyvacijai skatinti gamtamoksliniame ugdyme: diagnostinio tyrimo rezultatai
Alternative Title:
Help of visualization for fostering girls' motivation in science education: the results of diagnostic research
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2009, Nr. 4 (25), p. 91-96
Summary / Abstract:

LTVizualizacija ir su ja susijusiomis temomis pastaruoju metu intensyviai diskutuojama. Tuos dalykus tyrinėja technologijos ir edukacinių mokslų kryptys. Kadangi gamtos mokslai yra labai sudėtingi, manoma, kad būtent vizualizacija gali paskatinti mokinius labiau gilintis į šias disciplinas. Kai ugdytiniai nesupranta to, kas dėstoma, jie praranda motyvaciją, todėl vizualiosios priemonės ypač būtų naudingos. Lietuvos mokslininkų ši problema nenagrinėta, todėl tyrimo rezultatai teikia duomenų platesnio pobūdžio įvairios mokslinės krypties tyrimams, kurie gali laiduoti geresnį merginų motyvacijos skatinimo pažinimą. [...] Tyrimo tikslas - išsiaiškinti 9-10 klasių merginų nuomonę apie vizualizaciją motyvacijos skatinimo aspektu gamtamoksliniame ugdyme. Vizualizacija labiausiai gali skatinti motyvaciją mokytis pamokose: domėtis tema, jos turiniu, sąvokomis bei atsiminti praeityje išmoktus dalykus ir juos susieti. Beveik visais aspektais vizualizacija, kaip motyvaciją skatinančioji priemonė, buvo įvertinta apylygiai, tačiau devintokės statistiškai reikšmingai labiau nori gilintis į temą, būti aktyviomis pamokoje, atlikti namų darbus. Dešimtose klasėse besimokančios merginos statistiškai reikšmingai labiau nei devintokės norėtų, kad biologijos, chemijos ir fizikos pamokos vyktų dažniau. 9-10 klasių merginos statistiškai reikšmingai labiausiai mėgsta biologiją, statistiškai reikšmingai mažiau - chemiją ir mažiausiai - fiziką. Abiejų klasių merginos apylygiai mėgsta mokytis biologiją ir fiziką, tačiau devintokės statistiškai reikšmingai labiau mėgsta chemiją.

ENVisualization and related topics are under in-depth discussion in the last years and visualization has become important area in science of technology and education. According to scientists, visualization could help students to aim for more learning because scientific disciplines are very difficult. Students do not understand topics and they are losing their motivation, therefore visualization tools could be very useful. This problem was not discussed in the research area in Lithuania and such situation induces the assumption that this article and data results could give information for researchers organizing broader researches in various areas in the future. These researches could ensure better knowledge of girls' motivation. The question of the research: could visualization, in girls' opinion, foster learning motivation in science education process? Could visualization foster motivation very strongly? Are the ranges of motivation aspects statistically significantly different? Do the girls in grade nine and ten evaluate the meaning of visualization usage in the lessons in stimulation of motivation aspects? The aim of the research is to find out girls' opinion about visualization aspect of fostering motivation in science education. Mostly visualization can foster motivation during the lesson: it can encourage taking interest in the topic, in topics curriculums and also remembering and connecting things that were learnt in distant past.Visualization as a learning tool was evaluated mostly in all aspects at the same level, but girls in grade nine want statistically significantly more to deepen knowledge of the topic, to be more active in the lesson and to do their homework. Girls from grade ten want statistically significantly more to have biology, chemistry and physics lessons more often. It was found out that girls like to learn biology most, the second place goes to chemistry and the last one - to physics. In all grades girls equally enjoy learning biology and physics, but girls from grade nine like statistically significantly more to learn chemistry.

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22458
Updated:
2025-02-25 11:17:10
Metrics:
Views: 16    Downloads: 1
Export: