Ikimokyklinių įstaigų pedagogų karjerą įtakojančių veiksnių vertinimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ikimokyklinių įstaigų pedagogų karjerą įtakojančių veiksnių vertinimas
Alternative Title:
Evaluation of factors influencing careers of pre-school teachers
In the Journal:
Ekonomikos ir vadybos aktualijos. 2010, 2010, p. 582-592
Keywords:
LT
Mažeikiai; Lietuva (Lithuania); Ikimokyklinis ugdymas / Pre-school education; Karjera / Career; Personalo vadyba / Personnel management.
Summary / Abstract:

LTLietuvoje vis labiau kintantis ir įsitvirtinantis naujas požiūris į pedagogų poziciją ir kompetencijas įpareigoja mokslininkus tyrinėti ir pedagogų karjerą. Analizuoti ikimokyklinio ugdymo pedagogų karjeros klausimus skatina ne tik pakitusi pati karjeros samprata, bet ir skiriamas vis didesnis dėmesys ikimokyklinio ugdymo pedagogo profesiniams gebėjimams, jų analizei. Straipsnio tyrimo tikslas - išsiaiškinti veiksnius, įtakojančius Mažeikių rajono ikimokyklinių įstaigų pedagogų profesinę karjerą. Tyrimo rezultatai rodo, kad didžioji dalis ikimokyklinio ugdymo pedagogų mano, jog darbą darželyje galima sieti su karjeros galimybėmis. Nors karjeros galimybes dirbant darželyje dažniau mato vidutinio amžiaus ir didesnį pedagoginio darbo stažą turintys pedagogai, tačiau karjeros galimybių projektavimas nepriklauso nuo turimos pedagogų darbo patirties, amžiaus, kvalifikacijos ir užimamų pareigų. Ikimokyklinių įstaigų pedagogai dažniausiai mano, jog karjera - tai visapusiškas žmogaus tobulėjimas arba kylančios užimamos pareigos, atsakomybė bei valdžios augimas. Tačiau mokytojai, dažniau nei vadovai yra linkę manyti, jog karjera - tai kilimas hierarchiniais karjeros laiptais. Dabartinės pedagogų kvalifikacijos kėlimo sistemos keliami reikalavimai komunikacijos ir informacijos valdymo, tiriamosios veiklos, informacinių technologijų naudojimui, bendravimo ir bendradarbiavimo, organizacijos tobulinimo bei pokyčių valdymo kompetencijoms, kaip objektyvūs veiksniai, neigiamai įtakoja ikimokyklinio ugdymo pedagogų karjeros procesus.Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinių įstaigų pedagogai; Ikimokyklinių įstaigų pedagogų karjera; Ikimokyklinių įstaigų pedagogų kvalifikacija; Profesinė karjera; Raidos veiksniai; Careers of pre-school teachers; Development factors; Pre-school teachers; Preschool teachers; Professional careers; Teacher's qualification.

ENThere is a problem formulated in this thesis that there is no enough attention paid in Lithuania to understanding of pre-school teachers' carriers and factors affecting development of such carriers. Analyzed and systemized researches of foreign and domestic authors let us propose that motivation is the most important teachers' carrier prerequisite stimulated by objective (external) and subjective (internal) factors. Thesis makes an effort to set factors affecting carrier of preschool teacher. Researches had confirmed that current pre-school teachers' qualification improvement system may be an actual disadvantage in their carrier. Teachers agree that work in daycares may be related to their carrier, however only small percentage of teachers agrees that their carrier is successful. [From the publication]

ISSN:
2029-1019
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/27789
Updated:
2018-12-17 12:46:53
Metrics:
Views: 51    Downloads: 11
Export: