Užsienio kalbos gebėjimų, integruotų su dalyko turiniu, lavinimas aukštojoje mokykloje : KTU atvejis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Užsienio kalbos gebėjimų, integruotų su dalyko turiniu, lavinimas aukštojoje mokykloje: KTU atvejis
Alternative Title:
Integrating content and language in higher education: a case of KTU
In the Journal:
Kalbų studijos [Studies About Languages]. 2010, Nr. 16, p. 101-105
Keywords:
LT
Pedagogika / Pedagogy.
Summary / Abstract:

LTIntegruotas dalyko ir užsienio kalbos mokymas (IDUKM, ang. CLIL) atveria galimybes ne tik lavinti užsienio kalbos gebėjimus, bet ir veiksmingai perteikti dalyko turinį. Kalba, mąstymas ir turinys – neatsiejami komponentai. Lavinant kalbinius įgūdžius, plečiasi dalyko suvokimo ribos. Šio straipsnio tikslas – teoriškai apibrėžti integruoto dalyko ir užsienio kalbos mokymo aukštojoje mokykloje (IDUKMAM) modelį ir išanalizuoti kaip praktiškai tobulėja kalbiniai gebėjimai juos lavinant integruotai su dalyko turinio analize. Taip pat pateikti rekomendacijas šio metodo taikymui ateityje. Teorinė straipsnio dalis grindžiama Mohano ir Bloomo teorinėmis koncepcijomis, taip pat Socrates/Lingua 2 projekto „Kalba dalyko dėstyme“ rezultatais. Praktiškai IDUKMAM modelis taikytas Kauno technologijos universiteto Humanitarinių mokslų fakulteto (KTU HMF) II kurso studentų grupėje, dėstant modulį „Kalba informacinėse technologijose“. Tyrimo metodas – stebėjimas ir apklausa. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad tobulėja ne tik užsienio kalbos kompetencija (gerėja klausymo, kalbėjimo, skaitymo, rašymo gebėjimai), bet ir lengviau įsisavinamas dėstomo dalyko turinys. Tai leidžia rekomenduoti plačiau taikyti integruotą dalyko ir užsienio kalbos mokymą aukštojoje mokykloje, tuo būdu skatinant studentų motyvaciją ir vystant visapusiškus jų gebėjimus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dalykinės žinios; Dalykinės žinios, kalbinė kompetencija; IDUKM; IDUKMAM; Kalbiniai gebėjimai; Kalbinė kompetencija; Mokymosi strategijos; CLIL; ICLHE; Knowledge acquisition; Language capabilities; Language capacity; Language competence; Language skills; Learning policies; Learning strategies; Subject knowledge.

ENContent and language integrated learning (CLIL) is a good way to develop both: language and content skills. Language, meaning and content are integrated, and by extending language, meaning and content resources extend accordingly. The paper aims at discussing the importance of integrating content and language in higher education (ICLHE) and also analysing how it practically helps to develop both: the better language performance and the more efficient acquisition of content related knowledge. The theoretical assumptions developed in the paper for linking content with language are based on the works of Mohan and Bloom, as well as the final products developed as a result of the Socrates/Lingua 2 project "Language In Content Instruction - LICI". The empirical part of the paper involves the case study of the group of KTU students who have been working according to ICLHE model for the whole semester. Research methods - participant observation and self-evaluation survey. Research findings indicate that using ICLHE model not only the content is acquired, but the language skills are also highly improved (including listening, speaking, reading and writing). This fact allows to recommend ICLHE model to be wider implemented on the tertiary level, which would increase the motivation of the students for such type of studies and develop their integrated skills. [From the publication]

ISSN:
1648-2824; 2029-7203
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/26905
Updated:
2018-12-17 12:45:01
Metrics:
Views: 22    Downloads: 6
Export: