Profesijos patarėjo kompetencijų ugdymas rengiant socialinius pedagogus : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Profesijos patarėjo kompetencijų ugdymas rengiant socialinius pedagogus: disertacija
Publication Data:
Vilnius, 2010.
Pages:
194 p
Notes:
Dr. disert. (social. m.) – Vilniaus pedagoginis universitetas, 2010. Disertacija rengta 2005-2009 metais Vilniaus pedagoginiame universitete. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Training of social educators as vocational advisers: development of competences of a vocational adviser Vilnius : Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla, 2010 55 p. : diagr
Summary / Abstract:

LTDisertacinio tyrimo objektas – socialinių pedagogų rengimas. Nagrinėjant šį objektą, sprendžiama tyrimo problema – socialinio pedagogo kaip profesijos patarėjo rengimas, kuri konkretizuojama probleminiais klausimais: kokios socialinio pedagogo kaip profesijos patarėjo veiklos charakteristikos ir šiai veiklai būtinos kompetencijos; kokia turėtų būti socialinės pedagogikos studijų programos, skirtos profesijos patarėjo kompetencijoms ugdyti, struktūra, kad būtų užtikrinta sąveika tarp visų studijų programos parametrų ir būtų sudarytos prielaidos rengti specialistą, gebantį teikti profesinio orientavimo paslaugas ir kokie socialinės pedagogikos studijų programos, skirtos profesijos patarėjo kompetencijoms ugdyti, realizavimo veiksniai lemia kompetencijų įgijimą. Tyrimo tikslas – socialinės pedagogikos studijų programos pagrindu teoriškai ir empiriškai pagrįsti profesijos patarėjo kompetencijų ugdymo modelį. Teoriniu atžvilgiu disertacinis tyrimas atskleidžia ir pagrindžia socialinio pedagogo kaip profesijos patarėjo veiklos charakteristikas ir kompetencijas, teorinį studijų programos alternatyviai pasirenkamos dalies turinio konstravimo modelį, studijų programos realizavimo veiksnius, laiduojančius kompetencijų įgijimą bei nuolatine refleksija, savęs vertinimu ir grįžtamuoju ryšiu pagrįstą kompetencijų vertinimo ir įvertinimo metodiką, atliepiančią į besimokantįjį orientuotos mokymosi koncepcijos nuostatas. Praktinis rezultatų reikšmingumas: socialinės pedagogikos studijų programos, skirtos profesijos patarėjo kompetencijoms ugdyti, konstravimo teorinis modelis praktiškai pritaikomas kuriant ir atnaujinant studijų programas, refleksijos metodas kaip instrumentas praktiškai pritaikomas ne tik kompetencijų pasiekimui vertinti ir įsivertinti, bet ir studijų programos turinio ir realizavimo proceso analizei.

ENObject of the research is training of social educators. Through the analysis of this objective, the main research problem - training of a social educator as a vocational adviser – is considered. It consists of the following problem questions: what are the main operational characteristics and competences of a social educator as a vocational adviser, what should the structure of a social pedagogy study programme aimed at developing competences of a vocational adviser look like in order to ensure the interaction between all the parameters of a study programme and create the conditions for preparation of a specialist able of providing vocational guidance services and which factors of a social pedagogy study programme aimed at developing competences of a vocational adviser determine the acquisition of competences. Goal of the research: on the basis of the social pedagogy study programme, to justify (both from the theoretical and empiric point of view) a competences development model of a vocational adviser. From the theoretical point of view, this doctoral thesis research reveals theoretical assumptions for the activity of a social educator as a vocational adviser, operational characteristics and competences of a social educator as a vocational adviser, factors for the realisation of study programmes providing for the acquisition of competences and the methodology for the evaluation and assessment of competences based on the continuous reflection, self-evaluation and feedback and complying with the provisions of the learning concept directed towards trainees.Practical relevance of the research: social pedagogy study programmes aimed at developing the competences of a vocational adviser; a theoretical construction model is applied in practice for the establishment and update of study programmes; the reflection method as an instrument is applied in practice not only for the evaluation of competences and self-evaluation, but also for the analysis of the curriculum of the study programmes and their realisation process.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/24878
Updated:
2022-02-07 20:08:23
Metrics:
Views: 24
Export: