Pupils' scientific research activity development in comprehensive school : the case of Lithuania

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Pupils' scientific research activity development in comprehensive school: the case of Lithuania
In the Journal:
Journal of Baltic science education [JBSE]. 2009, Vol. 8, no. 2, p. 97-109
Keywords:
LT
Mokslinis ugdymas / Scientific education; Karjera / Career; Mokykla / School; Mokslinis ugdymas / Scientific education; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas mokinių mokslinių tyrimų veiklos gebėjimų ugdymas ir domėjimosi šia veikla skatinimas šiuolaikinėje mokykloje. Siekiant įvertinti mokslinės tiriamosios veiklos organizavimą ir realizavimą, apibrėžti esminius veiksnius, skatinančius ir trukdančius mokinių domėjimuisi moksline veikla, nustatyti mokytojų kompetencijas organizuojant ir vykdant mokslinę tiriamąją veiklą, atlikta ekspertų apklausa. Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad dabartinėse Lietuvos mokyklose nepakankamai dėmesio skiriama moksleivių mokslinės tiriamosios veiklos vystymui. Mokytojai, siekdami formuoti mokslinio tyrimo gebėjimus ir integruoti tokią veiklą į ugdymo procesą, susiduria su įvairiais sunkumais: administracijos paramos stoka, mokinių motyvacijos stoka, reikalingų priemonių trūkumu, ribotais finansiniais ištekliais ir kt. Ekspertų nuomone, dauguma moksleivių yra daugiau ar mažiau susidomėję moksline tiriamąja veikla, tačiau daugumoje mokyklų nėra reikalingų sąlygų. Daugiau nei du trečdaliai apklausoje dalyvavusių ekspertų dabartinį mokymo procesą įvertino kaip labai mažai tinkamą mokslinei tiriamajai veiklai, o mokytojų kompetencijas formuojant ir vystant šį moksleivių gebėjimą - tik kaip vidutines. Nustatyti svarbiausi veiksniai, trukdantys ir palaikantys mokinių domėjimąsi moksline tiriamąja veikla, taip pat veiksniai, turintys įtakos pozityviam mokslinės tiriamosios veiklos vystymui. Straipsnyje pateikiamos rekomendacijos mokymo(si) proceso organizavimui ir vystymui, siekiant sustiprinti moksleivių domėjimąsi moksline tiriamąja veikla.Reikšminiai žodžiai: Bendrojo lavinimo mokykla; Gamtos mokslas; Gatamokslinis ugdymas; Karjera; Mokslinių tyrimų veikla; Mokslinė tiriamoji veikla; Ugdymas, karjera; Švietimas; Career; Comprehensive school; Education; Natural science; Natural science education; Scientifc research activity; Scientific research activity.

ENThe article deals with the education of pupils' abilities and interest in scientific research activity in comprehensive school. The article presents the assessment of the situation of the teaching process in comprehensive school concerning pupils' interest in scientific research activity, defines the most significant and influential factors stimulating and hindering learners' interest in scientific research activity. The article gives the assessment of favourableness of current teaching process in orienting pupils for the scientist's, researcher's career and the evaluation of teachers' competences forming and developing pupils' scientific research abilities in the teaching – learning process. The article makes recommendations on the organization and development of the teaching – learning process, seeking to strengthen learners' interest in scientific research activity. It gives the prognosis of the change in the situation educating pupils' interest in scientific research activity and in teachers' competences forming and developing pupils' scientific research abilities in the teaching process. [text from author]

ISSN:
1648-3839; 2538-7138
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23928
Updated:
2018-12-16 23:34:40
Metrics:
Views: 13    Downloads: 2
Export: