Fizinis aktyvumas pradinės mokyklos pailgintos dienos grupėje : pirmokų ir jų tėvų poreikių sandūra

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Fizinis aktyvumas pradinės mokyklos pailgintos dienos grupėje: pirmokų ir jų tėvų poreikių sandūra
Alternative Title:
Physical activity in extended day groups of primary schools: the interface of the needs of first-grade students and their parents
In the Journal:
Ugdymas. Kūno kultūra. Sportas [Education. Physical training. Sport]. 2009, Nr. 3 (74), p. 34-41
Keywords:
LT
Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Lietuva (Lithuania); Fizinis ugdymas / Physical education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aprašomas tyrimas apie fizinį aktyvumą pradinės mokyklos pailgintos dienos grupėje. Tyrimo aktualumas pagrindžiamas remiantis sociologiniais tyrimais, parodančiais, kad įvairūs lėtiniai sveikatos sutrikimai prasideda vaikystėje dėl fizinio aktyvumo stokos. Be to, konstatuota, kad moksleivių fizinis aktyvumas visame pasaulyje išgyvena krizę. Kadangi viena iš šios krizės priežasčių – įdomių fizinio aktyvumo formų per kūno kultūros pamokas ir popamokiniu metu trūkumas, lyginant su užmokyklinėmis pratybomis arba sporto renginiais, kuriuos moksleiviai stebi per televizorių, – tai tyrimu siekta atskleisti, kaip pradinių klasių pailgintos dienos grupėje rūpinamasi pirmokų fiziniu aktyvumu atliepiant tėvų ir jų vaikų poreikius dėl šios grupės veiklos. Norint atskleisti fizinio aktyvumo apraiškas pailgintos dienos grupės veikloje, tyrimo metu taikytas struktūruoto interviu metodas. Buvo tiriami Kauno rajono N pagrindinės mokyklos pradinių klasių pailgintos dienos grupės 27 pirmokai (13 berniukų ir 14 mergaičių). Interviu vyko atskirai su kiekvienu mokiniu (nuo 20 iki 30 min) ir vienu iš jo tėvų (tuo, kuris sutiko dalyvauti tyrime, t. y. 25-45 min kalbėtasi su mama). Pokalbiai įrašyti į garso juostą, paskui parengti interviu protokolai.Kiekybinė tyrimo duomenų analizė atlikta taikant aprašomosios ir inferencinės statistikos metodus. Tyrimo rezultatai parodė, kad pirmokai patenkinti pailgintos grupės veikla dėl jiems aktualaus mokinio vaidmens. Tačiau dauguma apklausos dalyvių pirmokų norėtų, kad grupėje būtų galima ilgiau žaisti, lyginant su akademinių gebėjimų plėtrai skiriamų veiklų trukme. Pastebėta, kad pirmokai berniukai dažniau nei mergaitės renkasi įvairias fizinio aktyvumo formas. Tėvų apklausa parodė, kad siekiama ir po pamokų labiau rūpintis vaikų akademinių mokėjimų formavimu nei jų amžių bei interesus atitinkančios veiklos organizavimu. Atsižvelgiant į tai konstatuojama, kad mokytojo ir pirmoko šeimos bendradarbiavimas nėra paremtas tokia idėja kaip vaiko ugdymas siekiant jo fizinio aktyvumo visą gyvenimą. Straipsnyje aptartų idėjų įgyvendinimas turėtų būti realizuotas kuriant ir tobulinant programas, atliepiančias tėvų poreikius. Siektina, kad veiklose dalyvautų ir tėvai. Tokių programų veiksmingumo tyrimas galėtų atskleisti, ar socialinių santykių raidoje keičiasi tėvų įpročiai dėl vaikų mokymosi metodų ir formų, kai iškeliama idėja apie vaikų fizinio aktyvumo puoselėjimą galvojant apie jų sveikatą visą gyvenimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Fizinis aktyvumas; Kūno kultūra; Kūno kultūros ugdymas; Pirmokų poreikiai; Pradinės mokyklos pailgintos dienos grupė; Tėvų poreikiai; First-grade students needs; First-grade students' needs; Parents needs; Parents' needs; Physical activity; Physical education; Primary school extended day group.

ENArticle describes analysis of physical activity in an extended day group of a primary school. The topicality of the study is based on sociological exploration showing that various chronic health disorders tend to start in childhood due to the lack of physical activity. Besides, it has been stated that physical activity of schoolchildren is experiencing a crisis worldwide. Since one of the causes of the crisis is the lack of entertaining forms of physical activity in physical education classes and during the after them in comparison to extracurricular exercises or sports events that schoolchildren watch on TV, the analysis aimed at revealing how (i. e. in which way) the extended day group of the primary school takes care of the physical activity of the first-grade students in response to the needs of the children and their parents concerning the activity of this group. In order to reveal the manifestation of physical activity in the activities of the extended day group, the method of structured interview was applied in case study. Twenty seven first-grade students (13 boys and 14 girls) of the extended day group in Kaunas District N School participated in the research. The interviews were conducted individually with the students (20 to 30 minutes) and one of their parents (the one who agreed to take part in the analysis; interviews with parents took 25 to 45 minutes each). The interviews were taped, and the transcripts of the interviews were made.The qualitative analysis of the data applied the methods of descriptive and inferential statistics. The results of the analysis showed that the first-grade students were satisfied with the activity of the extended day group due to the relevance of the role of the student they undertake. However, most participants of the interview expressed a desire that more time was devoted to playing in comparison to the duration of activities targeted at the development of academical skills. It was noted that male first-grade students rather than females tended to select various forms of physical activity. Besides, the cooperation of the teacher and the family of a first-grade student was not grounded on such ideas as the education of a child seeking his / her lifelong physical activity. The implementation of the ideas discussed in the article should be achieved by creating and improving programs responding to the needs of the parents. The efficiency and functionality of such programs could reveal whether during the development of social relationships, parental habits regarding children’s learning methods and forms altered when the idea of children’s physical activity was raised by considering their lifelong health. [From the publication]

ISSN:
1392-5644
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23564
Updated:
2021-02-25 10:00:10
Metrics:
Views: 21    Downloads: 7
Export: