Peculiarities of impulsive purchasing in the market of consumer goods

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Peculiarities of impulsive purchasing in the market of consumer goods
Alternative Title:
Impulsyvaus pirkimo ypatumai vartojimo prekių rinkoje
In the Journal:
Inžinerinė ekonomika [Engineering Economics]. 2009, Nr. 2 (62), p. 101-108
Keywords:
LT
Rinka. Rinkodara / Market. Marketing; Vartojimas / Consumption; Vartotojai / Consumers.
Summary / Abstract:

LTImpulsyvus pirkimas yra įdomi ir sudėtinga vartotojų elgsena, kurią tiria įvairių sričių mokslininkai. Remiantis mokslininkų tyrimais galima teigti, kad svarbiausia impulsyvaus pirkimo charakteristika - impulsyvaus pirkimo elgsena atsiranda kaip vartotojo atsakas į stimulą, patiriamą pirkimo aplinkoje. Veiksniai, sukeliantys didesnį impulsyvų pirkimą gali būti suklasifikuoti į keturias grupes. Tai vartotojo charakteristikos, pardavimo aplinkos ypatybės, situaciniai veiksniai ir prekės savybės. Remiantis mokslinės literatūros analize, buvo parengtas teorinis impulsyvaus pirkimo modelis, kuriam tikrinti atliktas empirinis tyrimas. Tyrimo tikslas - nustatyti pagrindinius impulsyvaus pirkimo ypatumus vartojimo prekių rinkoje. Kokybinio tyrimo rezultatai visiškai neatskleidė impulsyvaus pirkimo ypatumų vartojimo prekių rinkoje, todėl buvo atliktas kiekybinis tyrimas. Apibendrinus pateikiamus impulsyvaus pirkimo sampratos aiškinimus, galima teigti, kad impulsyvaus pirkimo elgsena yra vartotojo atsakas į stimulą, patiriamą pirkimo aplinkoje. Tai yra momentinis neatidėliotinas sprendimas. Po pirkimo vartotojas išgyvena emocines arba kognityvines reakcijas. Impulsyvus pirkimas dažnai tapatinamas su kitomis neplanuoto pirkimo rūšimis bei kompulsyvaus ir besaikio pirkimo tipais, kurie gali būti vaizduojami kontinuume. Vienoje pusėje - impulsyvus pirkimas, kitoje - nenugalimo įpročio arba kompulsyvus pirkimas. Impulsyvus pirkimas yra vartotojo emocinė ir kognityvinė reakcija į stimulą pirkimo aplinkoje, veikiant situaciniams ir asmeniniams veiksniams.Reikšminiai žodžiai: Impulsyvus pirkimas; Vartojimo prekės; Vartotojo elgsena; Sprendimo priėmimo procesas; Rinka.; Impulsive purchasing; Consumer goods; Consumer behavior; Decision making process; Market.; Rinka; Market.

ENThe article consists of fours parts, where the first part formulates the problem, aim and objectives of the article. The aim of the article is to justify in theory and empirically check peculiarities of impulsive purchasing in the market of consumer goods. The aim is achieved using the following research methodologies - comparison analysis of scientific literature and systemic methods. For empiric research we applied qualitative (focus group) and quantitative (a questionnaire survey) research methods. In the second part you will find a number of researcher‘s studies describing impulsive purchasing phenomena. This part also presents identified factors that influence the impulsive purchasing and shows that there are many explanation of impulsive purchasing. The third part introduces and describes a market research which was conducted to check theoretical model of impulsive purchasing. This study analyzes costumer’s tendency to purchase on impulse and costumer’s emotional and cognitive reaction to a stimulus in the buying environment where the situational and personal factors influence the impulsive purchasing process. 120 respondents participated in the research. The last part of the article delivers conclusions and suggestions of the analysis and research. [From the publication]

ISSN:
1392-2785; 2029-5839
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22554
Updated:
2020-12-27 14:41:00
Metrics:
Views: 24    Downloads: 5
Export: