Universitetas kaip socialiai atsakinga organizacija

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Universitetas kaip socialiai atsakinga organizacija
Alternative Title:
University - socially responsible organization
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2009, Nr. 14, p. 246-250
Keywords:
LT
Konkurencija / Competition; Universitetai / Universities.
Summary / Abstract:

LTUžsienyje švietimo organizacijų konkurencijos kūrimo ir plėtojimo tema yra labai aktuali, gausu įvairių mokslinių publikacijų. Tuo tarpu Lietuvoje ši tema dar nauja. Konkurencijos tema tarp švietimo organizacijų tapo aktuali tik 2008 metais prasidėjus švietimo reformai, situacija iš esmės pakito. Universitetas turi tapti konkuruojančiu, įsitvirtinti rinkoje ir užsitikrinti savo išlikimą. Universitetas vis dažniau apibūdinamas kaip švietimo organizacija, kuriai, kaip ir kitoms organizacijoms, būtina atsižvelgti į visuomenės poreikius. Mokslo leidiniuose dažniau randami tokie straipsniai, kuriuose nagrinėjamas verslo įmonių socialinė atsakomybė, tačiau konkrečiai apie universitetų socialinę atsakomybę beveik neužsimenama. Šiuolaikinėje literatūroje organizacijos socialinę atsakomybę nusako 3 jos dimensijos lygiai: I lygis - organizacija vykdo ekonominius ir įstatyminius įsipareigojimus, II lygis - reaguoja į visuomenės poreikius, III lygis - savarankiškai sprendžia visuomenės socialines problemas. Universitetai kaip ir kitos švietimo organizacijos, pasiekia aukščiausią socialinės atsakomybės lygmenį. Šiandien universitetai skatinami veikti rinkos ekonomikos sąlygomis, sutelkti dėmesį į konkurenciją ir visuomenės poreikius. Universitetai gali nesugebėti išlaikyti aukščiausią socialiai atsakingos organizacijos lygmenį aštrios konkurencijos kontekste. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Organizacija; Socialinė atsakomybė; Konkurencija; Universitetai; Organization; Social responsibility; Competition; University.

ENThe topic of the educational organization competition creation and development is urgent in foreign literature. However this topic is new in Lithuania. The competition among educational organizations became actual only after the educational reform in 2008. The university must become competitive, stronger and more independent. The university is more often described as educational organization which must take into account the needs of society. The articles analyzing social responsibility of the companies are often found in the studies, however the social responsibility of the universities are almost unmentioned. There are three different dimensions of the organizational social responsibility mentioned in the literature: I level – acceptance of the economic and legitimate obligations, II level – the reaction to the needs of society, III level – independent resolution of the social problems of society. The universities and other educational organizations are able to attain the highest level of social responsibility. In modern days universities are being stimulated to function in competitive environment paying attention to the competitiveness and needs of the society. Universities may not be able to maintain the highest level of socially responsible organization within strong competition. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22356
Updated:
2020-11-13 22:14:16
Metrics:
Views: 44    Downloads: 9
Export: