Inovacijų diegimo procesas : Šiaulių miesto gamybos įmonių atvejų analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Inovacijų diegimo procesas: Šiaulių miesto gamybos įmonių atvejų analizė
Alternative Title:
Innovations implementation process: cases analysis of Šiauliai city manufacturing enterprises
In the Journal:
Keywords:
LT
Šiauliai. Šiaulių kraštas (Šiauliai region); Lietuva (Lithuania); Įmonės. Bendrovės / Companies. Enterprises; Inovacijos / Innovations.
Summary / Abstract:

LTInovacijos verslo įmonėse - vis labiau populiarėjanti mokslinių tyrimų tema, nes jos neabejotinai yra kritinė bet kokio dinaminio požiūrio į verslo strategiją dimensija, kadangi dėl inovacijų įmonės gali įgyti ir apginti savo konkurencinius pranašumus. Inovacijų skatinimas versle laikomos vienu pagrindinių valdžios, įmonių prioritetų, yra akcentuojamas Lietuvos ekonomikos augimą skatinančiose strategijose ir įmonių strateginiuose planuose, misijose. Straipsnyje analizuojami ir sisteminami inovacijų modeliai, pateikiami inovacijų diegimo sistemos pagrindiniai elementai ir išryškinama inovacijų diegimo proceso problematika. Inovacijų diegimo procesas yra suskaidytas į tris pagrindinius etapus: idėjų paieška, atranka ir realizavimas, kuriam prasidėti stimulą duoda įvairūs aplinkoje vykstantys pokyčiai: didėjanti konkurencija, technologijų pažanga, vidinis įmonės noras keistis, socialiniai veiksniai ir kt. Inovacijų diegimo procesas negali būti analizuojamas be jį sąlygojančių vidinių ir išorinių veiksnių. Atlikta Šiaulių miesto gamybos įmonių apklausa rodo, kad analizuojamose įmonėse formuojami ir įgyvendinami pagrindiniai trumpalaikiai inovaciniai projektai, nukreipti į produkciją (gaminį) ir technologijas. Pagrindiniai veiksniai, skatinantys diegti inovacijas, yra noras didinti klientų pasitenkinimą gaminama produkcija ir užimamos rinkos dalies didinimas. Mokslo ir verslo atstovų bendradarbiavimas yra neefektyvus dėl komunikacijos barjerų, ilgo atliekamų tyrimų laiko, finansinių išteklių ir kt.Reikšminiai žodžiai: Inovacija; Inovacijų diegimo procesas; Inovacinė įmonė; Innovation; Innovation implementation process; Innovative enterprise.

ENInnovation is the most popular and significant feature of the economical, social and political life. All enterprises are competing. But only those enterprises, that have knowledge about innovations and implement them in organizations' practices, can survive in the global market. But there are still few scientific research about the Lithuanian innovation processes, which could give more recommendations to enterprises how to bring innovation and to manage innovation implementation, so that this activity was successful. The scientific article examines the concept of innovation and its models, and provides the knowledge about innovation implementation process issues. The aim of this paper is to examine specificities of innovation implementation process, on the basis of the case of Šiauliai city manufacturing enterprises, which are interested in innovation. During the research the following research methods were used: analysis of the literature, content analysis, interview of experts, comparison, and data systematization. The research showed that the main parts of innovative projects, implemented in Šiauliai manufacturing enterprises, are short-term and oriented to improvement of production and technologies. The main factors of innovation implementation are: wish to enhance satisfaction of clients, to enlarge the part of the market, and finally, to increase the enterprises' profit. According to the research, it was found that the resources of ideas are both external and internal. But partnership with academic institutions is still listless because of communication barriers, term of research and financial resources. [From the publication]

ISSN:
1648-9098; 2424-337X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/21830
Updated:
2018-12-17 12:29:37
Metrics:
Views: 115    Downloads: 44
Export: