Nykstanti ugdymo filosofija Lietuvoje : paradoksas ar norma?

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Nykstanti ugdymo filosofija Lietuvoje: paradoksas ar norma?
Alternative Title:
Disappearance of philosophy of education: paradox or norm?
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2005, t. 14, p. 67-75
Keywords:
LT
Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnis skirtas analizuoti ugdymo filosofijos problemas Lietuvoje. Jame konstatuojama, kad Lietuvoje skiriama nepakankamai dėmesio ugdymo filosofijai. Svarstoma, Lietuvos situacija yra išskirtinė ar artima situacijai kitose valstybėse? Siekiama pagrįsti nuostatą, kad, nepaisant ugdymo mokslo naujovių, labai svarbu tęsti tradiciją jį sieti su filosofija, rodyti dėmesį ugdymo filosofijai. Pateikiami šiuolaikinės filosofijos pavyzdžiai, kuriais remiantis galima geriau susivokti šiuolaikinėje ugdymo mokslo situacijoje, kelti naujus reikalavimus ugdymo mokslui, jo ir filosofijos santykiui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ugdymo filosofija; šiuolaikinė filosofija; Philosophy of education; Contemporary philosophy.

ENThe article deals with the analysis of philosophy of education in Lithuania. The constatation of weakness of the philosophy of education is explained from two perspectives. The first one analyses a new situation of philosophy in general and changes of philosophy of education in the world, when researchers try to define the relationship between philosophy and education in a present day situation. Ала the other perspective describes a rather closed situation in the educational science in contemporary Lithuania, when philosophy as a methodology becomes an unrecognizable „educational" methodology. The danger of such situation is exposed in comparison with the postmodern theory about the power of educational discourse and control (Foucault). Finally some suggestions of how to change this situation in Lithuania are formulated. [From the publication]

ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17584
Updated:
2018-12-17 11:41:38
Metrics:
Views: 51    Downloads: 7
Export: