Televizija, kaip paauglių medijuotos patirties komponentas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Televizija, kaip paauglių medijuotos patirties komponentas
Alternative Title:
TV - component of adolescents mediated experience
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2007, Nr. 3 (40), p. 95-108
Keywords:
LT
Mediacija / Mediation; Medijos / Media; Jaunimas / Youth; Žiniasklaida / Mass media.
Summary / Abstract:

LTŽiniasklaidos (medijų) erdvė daro didžiuli poveikį visų amžiaus grupių auditorijai, tačiau labiausiai paveiki auditorijos dalis - nepilnamečiai. Tyrėjai akcentuoja televizijos poveikio svarbą besivystančiai asmenybei, nes teikdama naujų pažintinių veiklos galimybių TV kelia ir naujų prieštaravimų. Nors žiniasklaidos produkcijos galiai šiuolaikinėje visuomenėje sunku pasipriešinti, tačiau galima koreguoti nepilnamečių medijuotą patirtį (t. y., gaunamą per žiniasklaidos priemones), o tam svarbu nustatyti paauglių požiūrį į televizijos ypatybes. Straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas - ištirti paauglių požiūrio į televizijos, kaip medijuotos patirties komponento, ypatybes. Žvalgomojo tyrimo apklausoje dalyvavo 78 paaugliai (11-14 m. amžiaus). Atlikta analizė atskleidė, kad televizija paaugliams yra vienas pagrindinių medijuotos patirties struktūros komponentų. Tiek berniukams, tiek ir mergaitėms TV yra patraukliausia ir mėgstamiausia žiniasklaidos priemonė, suteikianti medijuotos patirties, kurią paaugliai pritaiko realiame gyvenime: palaikydami socialinius ryšius, spręsdami utilitarines - praktines problemas, tenkindami emocinius ir pažinimo poreikius. Nors 11-14 m. paaugliai ir suvokia, kad ekranuose egzistuoja virtualusis pasaulis, tačiau televizijos pranešimais pasitiki, nes galvoja, kaip galės gautą informaciją panaudoti savo gyvenime. Ypač svarbus TV kiekybinis efektas, nes paaugliai prie ekranų praleidžia 4 ir daugiau valandų. Berniukai ilgiau žiūri TV, todėl kiekybinis efektas labiau lemia jų medijuotą patirtį, o mergaičių medijuotą patirtį lemia kokybinis efektas - jos ne taip kritiškai apibūdina TV, pranešimuose ieško emocinio pasitenkinimo, priskiria šiai medijai daug teigiamų bruožų.Reikšminiai žodžiai: Medijuota patirtis; Medijos; Paaugliai; žiniasklaidos efektai; Televizija; Mediated experience; Mass media; Adolescents; Effects; TV (television).

ENSpace of mass communication (media) makes a huge impact on audience of all ages, but the most influential audience is teenagers. Researchers emphasize the importance of impact of television on personality as TV creates new conflicts through the presentation of new cognitive opportunities for study activities. Although it is difficult to resist the output power of media in modern society, but the mediated experience of juvenile can be adjusted (i.e., received via mass media), and thereto, it is important to determine the approach of teenagers to the properties of television. The objective of study presented in the article is to examine attitude habits of teenagers towards television as a component of mediated experience. 78 teenagers (11-14 year old) participated in the pilot study surveyed. The accomplished analysis revealed that TV is one of the main components of structural mediated experience for teenagers. Favorite tool of mass communication for both boys and girls is TV which provides them with mediated experience and which the teenagers adapt in their real life: while maintaining their social contacts, dealing with utilitarian - practical problems, supplying emotional and cognitive needs. Although the 11-14 years old teenagers realize that there is a virtual world on screens, but they trust in television reports because they think how to use the information obtained in their lives. TV quantitative effect is especially important as teenagers spend four and more hours in front of the screen. Boys watch TV more, therefore, a quantitative effect leads to mediated experience more, and mediated experience of girls is determined by aqualitative effect - their description of TV reports is not so critical, they seek emotional fulfillment in these reports and assign a lot of positive features to that media.

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17409
Updated:
2018-12-17 12:03:52
Metrics:
Views: 21    Downloads: 7
Export: