Emigravusių tėvų laikinai palikti vaikai: socialinės situacijos pokyčiai ir psichinės būsenos ypatumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Emigravusių tėvų laikinai palikti vaikai: socialinės situacijos pokyčiai ir psichinės būsenos ypatumai
Alternative Title:
Children temporarily left by emigrant parents: social situation changes and psychical condition peculiarities
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2007, Nr. 1 (38), p. 201-219
Keywords:
LT
Migracija / Migration; Socialinis ugdymas / Social education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamos emigravusių tėvų laikinai paliktų vaikų socialinės ir psichologinės problemos, jų sprendimo galimybės. Išvykdami dirbti į užsienį tėvai neretai savo vaikus neribotam laikui palieka Lietuvoje neoficialių globėjų (senelių, giminių, draugų ir kt.) priežiūrai. Dažnai neatsižvelgiama nei į vaikų amžių, nei į jų subrendimo lygį. Remiantis laikinai emigravusių tėvų paliktų vaikų apklausa, konstatuojama, kad anksti suteikta laisvė, kontrolės stoka, tėvų nebuvimas šalia skatina vaiko abejingumą veiklai, nenorą mokytis, pamokų praleidinėjimą, konfliktus su mokytojais. Laikinai palikti emigrantų vaikai jaučiasi mylimi, bet juos slegia vienatvė, ilgesys, nerimas dėl savo tėvų, liūdesys, vaikai užsisklendžia, praranda pasitikėjimą kitais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Emigracija; Laikinai emigravusių tėvų paliktas vaikas; Socialinis tinklas; Emocinės būsenos; Emigration; Children temporarily left by emigrant parents; Social net; Emotional states.

ENThe social and psychological problems of the children temporarily left by their parents are analysed in this article, searching out the ways to solve them in Lithuania. Emigrant parents leave their children at home alone. Such parents don't care about their children's age and their abilities to live without them. Their under age children are looked after by their grandparents, other relatives. They aren't official tutors. The children interrogatory analysis states, that children pay less attention to school subjects, books and other activities, they don't do their homework, begin playing truant, having conflicts with teachers. Parents give their children material support but they aren't together with them every day when they need their psychologcal help. Children temporarily left feel loved by their parents, but they suffer with loneliness. They long for their parents, even worry about them. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17352
Updated:
2018-12-17 12:03:35
Metrics:
Views: 28    Downloads: 6
Export: