Priebalsių rašybos mokymo problemos VI klasėje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Priebalsių rašybos mokymo problemos VI klasėje
In the Journal:
Žmogus ir žodis [Man and the Word]. 2007, 1, p. 83-88
Keywords:
LT
Kultūrinė asimiliacija / Cultural assimilation; Rašyba. Skyryba. Ortografija / Spelling. Punctation. Orthography.
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje analizuojami tyrimo, atlikto Kauno „Ąžuolo" katalikiškos vidurinės mokyklos VI klasėje, rezultatai. Aktualizuojamos priebalsių rašybos mokymo problemos. Tyrimu siekta padėti mokytojams diagnozuoti iškylančias lingvistinio ugdymo problemas viduriniosiose klasėse bei jas spręsti, paskatinti mokytojus gimtosios kalbos ugdymo turinį suvokti kaip vientisą procesą, įvertinti tradicinio ir aktyvaus mokymo(si) metodų santykį mokant rašybos. Straipsnyj e teigiama, kad priebalsių rašybos klaidų galime išvengti, jei skiriamas didesnis dėmesys morfonologinei rašybai, nuolat kartojamos priebalsių rašybos taisyklės, jos taikomos praktiškai žodžiu ir raštu, be to, kad būtų lavinamasi, svarbu skaitymo, kalbėjimo bei darbo su tekstu įgūdžiai. Todėl daroma išvada, kad rašybos mokymą būtina sieti su komunikacija, taikyti kritiškumą bei kūrybiškumą skatinančius metodus (pokalbis, klausimai, diskusijos, kūrybiniai darbai). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Priebalsių rašyba; Asimiliacija; Suskardėjimas; Suduslėjimas; Susiliejimas; Geminata; Consonant writing; Assimilation; Voicing; Devoicing; Merging; Geminate; Consonant wtiting.

ENThe article analyses the results of the research that was carried out in the 6th form of "Ąžuolas" catholic secondary school. The problems of consonant writing are focused on. The research is aimed at providing assistance for teachers in diagnosing and eliminating the problems of linguistic education as well as encouraging teachers to understand education as a unified process and to assess the relationship of the methods of traditional and active learning in teaching writing skills. The article claims that a constant repetition of consonant writing rules and their practical application, both in written and orally, while developing reading, writing and speaking skills enabled the elimination of consonant writing mistakes. Therefore a conclusion follows that writing skills should be taught applying the methods which are related to communication, critical thinking and creativity (dialogues, questions, discussions). [From the publication]

ISSN:
1392-8600; 1822-7805
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/12883
Updated:
2018-12-17 11:59:01
Metrics:
Views: 28    Downloads: 2
Export: