Lietuvos bankų įvaizdis ir jo kūrimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos bankų įvaizdis ir jo kūrimas
In the Journal:
Pinigų studijos. 2000, Nr. 4, p. 38-48
Keywords:
LT
Kanada (Canada); Lietuva (Lithuania); Finansų įstaigos. Bankai / Financial institutions. Banks; Viešoji nuomonė / Public opinion; Žiniasklaida / Mass media.
Summary / Abstract:

LTDabar komercinė bankų sėkmė iš esmės priklauso nuo jų įvaizdžio ir suinteresuotų visuomenės sluoksnių paplitusios nuomonės apie teikiamų paslaugų kokybę. Straipsnio tikslas - apibūdinti Lietuvos komercinių bankų įvaizdį bei jo kūrimosi ypatybes ir aptarti galimas bankų įvaizdžio kūrimo kryptis ateityje. 1991-1994 m. Lietuvos komercinių bankų įvaizdis buvo pakankamai geras. Palankią visuomenės nuomonę neabejotinai lėmė jų siūlomos didelės palūkanų normos ir gana intensyvios reklamos kampanijos. 1995-1996 m. Lietuvos komercinių bankų sistema patyrė rimtų sukrėtimų, o šių institucijų įvaizdis tapo ypač blogas. Nors komercinių bankų veiklos sutrikimai tuo laikotarpiu neturėjo didesnio poveikio šalies raidai ir ekonomikos plėtrai, tačiau gyventojų pasitikėjimas bankais buvo praktiškai sužlugdytas. Nuo 1997 m. Lietuvos komercinių bankų veikla pamažu pradėjo stabilizuotis, didėjo gyventojų pasitikėjimas bankais. Tačiau gyventojai vis dar nenori viešai pripažinti, kad pasitiki komerciniais bankais, o tai rodo, kad jų įvaizdžio kūrimas vis dar nėra pakankamai veiksmingas. Kiekvienas Lietuvos komercinis bankas, numatydamas savo komunikacijos strategiją ir parinkdamas atitinkamas priemones jai įgyvendinti, kuria savo įvaizdį. Tačiau pastangos sukurti patrauklų konkretaus banko įvaizdį ne visada gali įveikti nepalankų šalies bankininkystės įvaizdį, kuris priklauso kad ir nuo tokių veiksnių kaip bankų bankrotai. Todėl reikėtų ieškoti būdų ir Lietuvos bankų sistemos įvaizdžiui gerinti. Svarbu, kad kiekvienas Lietuvos komercinis bankas matytų šiame bendrame projekte konkrečią, jam strategiškai būtiną naudą.Reikšminiai žodžiai: Bankų įvaizdis; žiniasklaida; Visuomenės nuomonė; Bank image; Mass communication; Society opinion.

ENThe purpose of the article is to resolve some problems of the image of banks, which are widely discussed in Lithuania of late years. The main purpose of the article is the empirical testing of image genesis of Lithuanian banks. The main result of the investigation is that, during the transitional period for Lithuanian society the image of institutions, Lithuanian banks, is highly affected by a number of external factors, such as the economic situation in the state, crises of banks and especially media discourses. But now it is the time when the situation with the system of Lithuanian banks has become more stable and these institutions can manage their own image. The image of Lithuanian banks can be developed in two ways: a separate institution can create and manage its individual image or it is possible to form the image of the entire system of Lithuanian banks, as was the case with Canada. It is realistic to think that today Lithuanian banks are strong enough to create their individual image and that in the future they will find financial resources and skilled specialists able to form the image of the entire banking system of Lithuania. [From the publication]

ISSN:
1392-2637; 1648-8970
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/12576
Updated:
2018-12-17 10:42:16
Metrics:
Views: 39    Downloads: 12
Export: