LTMokslininkai sutinka, kad medijų ir informacinio raštingumo poreikis šiandieninėje visuomenėje tampa vis didesnis. Kai kurie tyrinėtojai teigia, kad medijos ir informacinis raštingumas yra labai panašios sąvokos (Hobbs, 2006a; Geisler, Bazerman, Doheny-Farina, 2001; Ward 2006). Šiuo metu literatūroje šios sąvokos dažnai aptinkamos kartu, kaip viena kitą papildančios (UNESCO, 2013). Kasdien naudojame skirtingas komunikacijos technologijas, todėl šiuolaikinis žmogus dabar turi sugebėti suprasti ir naršyti įvairius medijų šaltinius, tai reiškia, kad būti raštingam neužtenka mokėti skaityti tik rašytinę informaciją. Būti raštingam reiškia gebėti suprasti užkoduotas žinutes, užrašytas garsais, įvairiomis medijų formomis, paveikslėliais ir pan. Kinas per pastaruosius kelis dešimtmečius tapo viena įtakingiausių ir didžiausių žiniasklaidos sričių. Dėl savo patrauklumo kinas vis dažniau tampa svarbiu edukaciniu šaltiniu. Tyrimo tikslas: išanalizuoti medijų ir informacinio raštingumo ugdymo galimybes bendrojo ugdymo mokykloje taikant kino edukaciją. Tyrimo uždaviniai: 1) pagrįsti medijų ir informacinio raštingumo ugdymo sampratas, atskleidžiant jų esmę ir ugdymo galimybes bendrojo ugdymo mokykloje, taikant kino edukaciją; 2) nustatyti kino edukacijos poveikį medijų ir informacinio raštingumo ugdymui bendrojo lavinimo mokykloje. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, atvejo analizė, iš dalies struktūruoto interviu, kokybinė turinio analizė. Empiriniame tyrime dalyvavo respondentai, projekto dalyviai: moksleiviai ir pedagogas. Tyrimo metu nustatyta, kad tirti moksleiviai jau turi tam tikrų medijų ir informacinio raštingumo kompetencijų.Moksleiviai geba laisvai naudotis medijomis, kritiškai pažvelgti į turinį ir analizuoti vaizdais ir kitais elementais formuojamas žinutes filme. Interviu metu paaiškėjo, kad moksleiviai jau yra susidūrę su kūrybiniu medijų panaudojimu - jiems teko patiems kurti medijų turinį, filmuoti filmukus. Tačiau iš tyrimo metu surinktos informacijos nėra aišku, ar ši grupė yra pasiekusi aukštesniuosius medijų raštingumo lygmenis - medijų ekonomikos ir autorinių teisių svarbos supratimą. Remiantis tyrimo metu surinktais duomenimis ir atlikta analize, galima teigti, kad projektas yra perspektyvi ir reikalinga kino edukacijos priemonė. Raktiniai žodžiai: medijų ir informacinis raštingumas, kino edukacija, ugdymas, bendrojo ugdymo mokykla.
ENScientists agree that the need for media and information literacy in the modern society is increasing. Some researchers state, that media and information literacy are very similar concepts (Hobbs, 2006a; Geisler, Bazerman, Doheny-Farina, 2001; Ward 2006). At present, these concepts are often found together in the literature as complementary (UNESCO, 2013). Every day we use different communication technologies, therefore a modern person must be able to understand and browse different media sources, meaning, that being literate is not only being able to know how to read only written information. Being literate means being able to understand coded messages, written in sounds, different forms of media, pictures, etc. Cinema has become one of the most influential and largest areas of the media in the last few decades. Due to its attractiveness, cinema is increasingly becoming an important educational source. The aim of the research: to analyze the opportunities for developing media and information literacy in schools of general education through application of film education. Tasks of the research: 1) to substantiate the concepts of media and information literacy education, revealing their essence and educational opportunities in a school of general education, through application of film education; 2) to determine the impact of film education on the development of media and information literacy in a school of general education. The research methods: analysis of scientific literature and documents, case study, partially structured interview, qualitative analysis of content. Respondents, the project participants: students and a teacher took part in the empirical research. The research has revealed that the surveyed students already have certain media and information literacy competencies.Students are able to freely use media, to look critically at the content and to analyze the messages of a film formed by images and other elements. The interview revealed that students have already faced the usage of creative media - they had to create media content themselves, to shoot videos. However, it is not clear from the information collected whether this group has reached the higher levels of media literacy - understanding the importance of media economics and copyright. Based on the data collected during the research and the carried-out analysis, it can be stated that the project is a perspective and necessary tool of film education. Keywords: media and information literacy, film education, education, school of general education.