LTKaip sklandžiai ir sėkmingai įgyvendinti adaptaciją ikimokyklinio ugdymo įstaigoje ankstyvojo amžiaus vaikų grupėje yra nuolatinis pedagogų ir tėvų paieškų laukas. Galima manyti, kad pedagogų profesinis pasirengimas, jų motyvacija ir tėvų pastangos parengti vaiką ikimokyklinio ugdymo įstaigai bei nuolatinis bendradarbiavimas, sukurtų prielaidas sėkmingesnei vaikų adaptacijai grupėje. Anot L.Ušečkienės (2001), ugdymo įstaigos ir šeimos bendradarbiavimo sėkmė priklauso nuo tėvų sąmoningumo, atsakomybės už vaiko ateitį ir nuo pedagogo asmenybės, autoriteto. Todėl šiame straipsnyje aptariamos ankstyvojo amžiaus vaikų adaptacijos strategijos grupėje ir siekiama nustatyti tėvų ir pedagogų bendradarbiavimo dermę ankstyvojo amžiaus vaikų grupėje adaptacijos laikotarpiu. Didžioji dalis ankstyvojo amžiaus vaikų adaptacijos laikotarpiu ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje patiria nemalonią išsiskyrimo situaciją. Net 70 proc. tėvų susiduria arba susiduria iš dalies su ankstyvojo amžiaus vaiko adaptacijos sunkumais ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje. Tyrimo rezultatai atskleidė tėvų požiūrį į vaiko santykių formavimą su svetimais žmonėmis ir vaiko valgymo, judėjimo ir smulkiosios motorikos įgūdžius. Paaiškėjo, kad didžioji dalis tėvų neruošė vaiko adaptacijai ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, palikdami vaiką ne šeimos nariams; tik iš dalies formavo vaiko susidomėjimą ugdymo įstaiga taikant žaidimų metodą; maža dalis tėvų ugdė vaiko judėjimo, savarankiško valgymo įgūdžius.Empirinio tyrimo rezultatai padėjo išsiaiškinti tinkamas tėvų elgesio strategijas adaptacijos laikotarpiu: domėtis grupės dienotvarke ir pagal ją keisti dienotvarkę savo namuose; iš anksto susipažinti ir padėti priprasti vaikams prie grupės pedagogių. Susidariusiems sunkumams spręsti grupėje, pedagogai ir tėvai turėtų taikyti įvairius bendradarbiavimo būdus. Apklausos rezultatai atskleidė nepakankamą bendradarbiavimą su pedagogais ankstyvojo amžiaus vaikų grupėje adaptacijos laikotarpiu, kas apsunkina vaikų adaptaciją grupėje. Reikšminiai žodžiai: ankstyvojo amžiaus vaikų grupė, adaptacija, tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas.