Priešmokyklinio amžiaus vaikų finansinio raštingumo ugdymas(is)

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Priešmokyklinio amžiaus vaikų finansinio raštingumo ugdymas(is)
Alternative Title:
Self-development of preschool children’s financial literacy
In the Journal:
Idėjų forumas. 2023, p. 65-70
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatomas priešmokyklinio amžiaus vaikų finansinio raštingumo ugdymas(is), taikant projektų metodą Vilniaus miesto darželiuose. Keliamas probleminis klausimas: kaip ugdyti priešmokyklinio amžiaus vaikų finansinį raštingumą? Atliekant tyrimą, vyko po dvi diskusijas su vaikais apie pinigus – prieš ir po ugdomųjų veiklų įgyvendinimo. Pirmosios diskusijos metu pastebėta, kad vaikai nepakankamai domisi pinigais, nesupranta jų vertės ar taupymo svarbos. Todėl siekiant, kad ir patys mažiausi piliečiai augtų sąmoningi, turėtų žinių ir gebėjimų finansų tema, buvo įgyvendintos savaitės trukmės ugdomosios veiklos trijose Vilniaus miesto darželiuose, taikant projektų metodą. Projektų metodo taikymas leido sukurti palankią ugdymo(si) aplinką, kuri žadino vaikų smalsumą, domėjimąsi savo šalies pinigais, jų istorija (plėtojamos kultūrinė ir pilietiškumo kompetencijos), leido įgyvendinti originalius vaikų pasiūlymus, skatino tyrinėti, įgyti naujos patirties ir žinių apie finansus, naudojant išmaniąsias technologijas (ugdoma skaitmeninė kompetencija).Taip pat vaikai lavino skaičiavimo, bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus, puoselėjo pagarbą skirtingoms profesijoms. Po ugdomųjų veiklų įgyvendinimo vyko antra diskusija su vaikais, kurios metu pastebėta, kad vaikų atsakymai apie finansus buvo konkretesni, aiškesni, išsamesni, vaikai drąsiai reiškė mintis ir savo supratimą apie taupymą, pinigų vertę ir reikšmę. Reikšminiai žodžiai: finansinis raštingumas, priešmokyklinio amžiaus vaikai, ugdymas, projektų metodas.

ENIn the updated General Curriculum of Preschool Education (2022, p. 11), it is noted that children of preschool age should acquire the basics of financial literacy, familiarize themselves with various professions through play, exploration, and cooperation, protect the local environment, treat their own and other people’s things responsibly, discover the meaning of money and the monetary value of things, etc. The project method was applied for the development of financial literacy of preschool children, which could be successfully applied in the development of children’s financial literacy since it allows seeing the children’s perspective, hearing their voice, and nurturing their culture. The research was carried out by implementing project activities in groups of preschool children under the cooperation of several future preschool and pre-primary educators. By applying the project method, the children engaged in active participation. Using secondary raw materials, children made their own money, bank cards, piggy banks, and wallets, played the ‘shopping’ game, sold their own toys at the ‘fair’, etc. The research has practical implications as it shows that learning content can be meaningful, as children’s activities are connected to real, everyday life, and their financial literacy self-development can be playful and entertaining. Keywords: Education, Financial Literacy, Preschool Children, Project Method.

ISSN:
2669-0268
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115634
Updated:
2025-06-05 18:55:59
Export: