Ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimą, socialinės sąveikos ugdymas žaidimais

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimą, socialinės sąveikos ugdymas žaidimais
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTPastaruoju metu vis daugiau dėmesio skiriama vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimą. Socialinė sąveika – tai žinojimas, kaip žmogus turi elgtis tam tikrose situacijose, bendrauti su kitais asmenimis. Ikimokykliniame amžiuje žaidimas dažniausiai įvardijamas kaip pagrindinė ir labiausiai prieinama veikla, metodas, atitinkantis to amžiaus vaiko mąstymą, emocionalumą, aktyvumą, poreikį bendrauti. Gauti tyrimo rezultatai atskleidė, kad vaikui, turinčiam autizmo spektro sutrikimą, būdingi socialinės sąveikos sutrikimai, sunku įsitraukti į ugdomąsias veiklas ar dalyvauti žaidybinėje veikloje, dažnai žaidžia vienas ir nenori kontaktuoti su kitais grupės vaikais, būdingi abipusio socialinio bendravimo sunkumai, riboti ir pasikartojantys elgesio modeliai. Kokybinio tyrimo rezultatai atskleidė, kad mokytojai pakankamai dėmesio skiria vaikui su autizmo spektro sutrikimu, jo socialinės sąveikos ugdymui, įtraukdami į stalo bei žaidimus su taisyklėmis. Mokytojai, norėdami įtraukti vaiką į žaidimus, taiko vizualizaciją, struktūravimą, stebėjimą, motyvuoja, tačiau šiems ugdytiniams dalyvauti žaidybinėje veikloje būna sudėtinga. Raktiniai žodžiai: autizmo spektro sutrikimas, socialinė sąveika, žaidimai.

ENAnalyzing and studying the scientific literature, it was noticed that there are still not enough studies that talk about ways for changing inappropriate behavior applied by teachers in preschool age. For this reason, preschool teachers face knowledge gaps and lack of experience when working with children, using inappropriate behavior change ways such as behavioral consequences or prohibition. Educators must understand the importance of controlling the educational process and cooperation with other specialists in the child's education. The object of the research: development of social interaction skills of preschool children with autism spectrum disorder through games. Research purpose- to analyze the social interaction of preschool children with autism spectrum disorders through games. The methods of the research: 1. Analysis of scientific literature. 2. Oral survey (semi-structured interview). 3. Research data analysis. The results of the research. Study revealed that children with autism spectrum disorders have communication problems, that they find it difficult to get involved in activities and games with their peers. Also, the answers obtained from the qualitative study confirmed that children with autism spectrum disorders often have problems with speaking, communicating, adapting to the environment, etc. The results of the qualitative study also showed that a lot of attention is paid to the development of social interaction of a child with an autism spectrum disorder, taking into account the child himself and using various games such as: games with rules, games that train attention, etc. Teachers, who help children in games, use visualization, structuring, observation, try to include them in other children's games, or motivate, encourage, do not leave him alone. Keywords: autism spectrum disorder, social interaction, games.

ISSN:
2538-7383
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115343
Updated:
2025-05-26 09:29:56
Metrics:
Views: 1
Export: