LTGlobalizacijos procesai lėmė naują ekonominę erdvę, kuri verslo įmonėms suteikė daug laisvės. Šiandieninis pasaulis neretai susiduria su kompleksinėmis daugialypėmis aplinkos apsaugos bei socialinėmis problemomis. Būtent dėl šių priežasčių vis dažniau verslo įmonėse yra taikoma įmonių socialinė atsakomybė (toliau ĮSA). Tai lyg atsakas į vis aštrėjančias ekonomikos globalizacijos, aplinkosaugines ir socialines grėsmes bei laikoma viena svarbiausių darnaus vystymosi sąlygų. Tampa aktualu užtikrinti ne tik finansinius įmonės tikslus, bet pasirūpinti natūralia aplinka bei visuomene. ĮSA ganėtinai naujas reiškinys Lietuvoje, tačiau vis daugiau įmonių savo veikloje diegia socialinės atsakomybės nuostatus. Šiame žnių ir informacinių technologijų amžiuje sparčiai kintanti ekonominė, socialinė ir technologinė aplinka bei vis didėjanti konkurencija darbo rinkoje lemia įmonių personalą ne tik įgyti aukščiausią kvalifikaciją, bet nuolat ją kelti bei tobulinti. Todėl, mokymasis visą gyvenimą tampa pagrindiniu sėkmingo perėjimo į žiniomis grįstą ekonomiką ir visuomenę garantas. Tuo remiantis iškyla poreikis moksliškai ištirti mokymąsi visą gyvenimą kaip priemonę skatinančią įmonių socialinės atsakomybės įgyvendinimą. Šiame straipsnyje siekiama atsakyti į klausimus: Kokie yra pagrindinai įmonių socialinės atsakomybės veiksniai? Kodėl svarbu įmonei skatinti darbuotojų mokymąsi visą gyvenimą? Kaip darbuotojų mokymąsis visą gyvenimą sąlygoja įmonių socialinę atsakomybę?.
ENThe processes of globalization created new economic space that provided a lot of freedom to enterprises. The world of today often faces complex multipartite environment security and social problems. It is for these exact reasons more often is the social responsibility being applied in the enterprises. It is a certain response to the constantly edging environmental and social threats and the threat of globalization of economy. It is also treated as one of the most important factors of cohesive development. While investigating the effect of enterprise to the environment and the society, a new approach is being formed as to how the enterprise formula of the XXI century should be like. It is becoming relevant to not only secure the financial aims of the company but to take care of the natural environment and the society too. Social responsibility of enterprises is a relatively new phenomenon in Lithuania but more and more enterprises implement the standards of social responsibility in their activity. In this age of news and informative technologies rapidly changing economic, social and technological environment together with the increase in competition in the job market stimulates human resources of enterprises not only to pursue highest qualification but to seek continual training and development. In this article attempts to answer the following questions can be found: What are the key factors of social responsibility of enterprises? Why is it important for the enterprises to encourage lifelong education of emplyees? How does the lifelong education of emplyees affects the social responsibility of the enterprises?.