The Development of socially responsible business in Lithuania and Italy : a comparative study

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
The Development of socially responsible business in Lithuania and Italy: a comparative study
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2007, Nr. 12, p. 1025-1032
Keywords:
LT
Italija (Italy); Lietuva (Lithuania).
Summary / Abstract:

LTSiekdamos aukščiausios gaminamų prekių bei teikiamų paslaugų kokybės, įmonės, valdydamos savo veiklą, turi remtis tausojančios plėtros principais. Dėl padidėjusio įtakos grupių spaudimo, sėkmingai veikiančios organizacijos yra įsipareigojusios ta sėkme pasidalinti su kitais, teikiant naudą visuomenei, verslui ir aplinkai. Bendradarbiavimas tarp organizacijų bei visuomenės, ar kitų įtakos grupių, paprastai yra grindžiamas tam tikromis priemonėmis, taip vadinamais savanoriškomis geros praktikos idėjomis, iniciatyvomis, standartais ar sistemomis, kurių pagrindas - įmonių socialinės atsakomybės koncepcija. Šio darbo tikslas - atskleisti socialiai atsakingo verslo turinio ir praktikos ypatumus Lietuvoje ir Italijoje bei nustatyti šių šalių organizacijų socialiai atsakingo verslo plėtotės teikiamų privalumų vertinimus. Darbas parengtas remiantis organizacijų dokumentų analizės ir sociologinio tyrimo rezultatais, mokslinės literatūros lyginamosios analizės, abstrakcijos bei indukcijos metodais. Organizacijų socialinės atsakomybės (OSA) koncepcija bei jos diegimas į įmonės strategiją, politiką bei praktiką visose lygmenyse iki šiol buvo dažniausia didelių korporacijų dėmesio objektas. Mažų bei vidutinių įmonių (toliau MVĮ) įtraukimas į socialiai atsakingo verslo ratą - svarbus ne tik Lietuvos, bet ir tų valstybių, kurių ekonomikos pagrindą sudaro MVĮ, uždavinys. Siekiant išsiaiškinti socialiai atsakingo verslo plėtros ypatumus ir jo teikiamą naudą įmonėms, buvo atliktas įmonių narystės JT savanoriškos socialinės atsakomybės iniciatyvos „Pasaulinis susitarimas“ tinkle ypatumų tyrimas.Apklausoje dalyvavo dviejų Europos valstybių - Lietuvos ir Italijos JT „Pasaulinio susitarimo“ nacionalinių tinklų organizacijos - narės. Tyrimas atskleidė, kad tiek Italijos, tiek ir Lietuvos organizacijas prisijungti prie JT savanoriškos įmonių socialinės atsakomybės iniciatyvos „Pasaulinis susitarimas“ tinklo labiausiai motyvavo galimybė keistis socialinės atsakomybės patirtimi, žiniomis ir naujovėmis. Nustatyti ir socialiai atsakingo verslo plėtros pagrindinai sunkumai. Didžiausia kliūtis diegiant ir plėtojant OSA koncepciją yra tai, kad šios veiklos teigiama įtaka organizacijos finansiniams rezultatams dažniausiai išryškėja negreit. Tyrimas atskleidė ir esminį tirtų šalių skirtumą - Italijos organizacijos kaip svarbiausią OSA teikiamos naudos aspektą išskiria išaugusį įmonės patrauklumą investuotojams. Abiejų tirtų šalių organizacijos pažymėjo, kad socialiai atsakingos veiklos plėtra geriną įmonės įvaizdį ir formuoja palankesnį visuomenės požiūrį. Kai kurios Europos valstybės socialiai atsakingos veiklos įvertinimui naudoja socialinį balansą.…. [Iš leidinio]

ENThe main point of the paper is to initiate the features of the content and practice of socially responsible businesses' in two European countries - Italy and Lithuania - as well as to determine national companies evaluation of the socially responsible business development and its main benefits. According to the survey results, companies' final decision to join the UN GC network was mostly motivated by the opportunity to share CSR good practices, experience, knowledge and novelties. Talking about the advantages of the development of CSR, the most valuable effect of CSR development process for both Italian and Lithuanian businesses are beneficial image of company, trademark and friendly society's attitude towards the company. Also, it was estimated, that the main difficulties of the socially responsible business' development in the mentioned European countries are no link to financial success and shortage of information about CSR substantial benefits for business. The secondary goal of this paper is to present the Social Balance as a new CSR implementation instrument, introducing its content and structure according to Italian model Bilancio Sociale, and highlighting its practical opportunities in Lithuanian business. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17947
Updated:
2018-12-17 12:05:00
Metrics:
Views: 28    Downloads: 4
Export: