LTPradedančiam dirbti ikimokyklinio ugdymo mokytojui svarbu pritaikyti įgytas žinias, jas gilinti ir ieškoti efektyvių būdų tobulinti profesines kompetencijas. Tyrimo objektas – pradedančių dirbti ikimokyklinio ugdymo mokytojų profesinių kompetencijų tobulinimas. Tyrimo tikslas – išnagrinėti pradedančių dirbti mokytojų profesinių kompetencijų tobulinimą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Tyrimo duomenų rinkimo metodu buvo pasiriktas pusiau standartizuotas interviu. Tyrime dalyvavo 4 pradedantieji dirbti ikimokyklinio ugdymo mokytojai. Rezultatai parodė, kad aukšta pradedančių dirbti mokytojų motyvacija tobulinti pedagogines kompetencijas siejama su aukštais vaikų pasiekimų rezultatais, teigiamu grįžtamuoju ryšiu iš tėvų, refleksija, kolegų patarimais, teigiamu įvertinimu iš aplinkos. Pradedantieji dirbti mokytojai renkasi tokius būdus profesinei kompetencijai gerinti: seminarų ir kursų lankymą, dalyvavimą pokalbiuose ir diskusijose, meninę veiklą, dalyvavimą susirinkimuose, savianalizės rašymą, dalyvavimą profesiniuose konkursuose, savarankišką metodikų studijavimą, dalyvavimą nuotoliniuose kursuose. Pagrindiniai žodžiai: ikimokyklinio ugdymo mokytojas, profesinių kompetencijų tobulinimas.
ENResearch problem. It is difficult for a beginner preschool teacher to apply the knowledge gained, so they need to engage in continuous professional development and find the most effective ways to improve their professional competencies. Research aim. To explore the improvement of professional competencies of novice teachers of a preschool education institution. Research methods. Theoretical analysis of scientific, pedagogical and psychological literature and other information sources and the empirical method of semi-structured interview. The study involved 4 preschool educators with less than five years of experience. Key results and conclusions. The results showed that high motivation of novice teachers to improve their professional competencies is associated with high results of children's achievements, positive feedback from parents, reflection, peer advice, positive evaluation from the environment. The ways which novice preschool teachers use to develop their professional competencies include seminars, courses, conversations, discussions, artistic activities, meetings, self-analysis, professional competitions, study of methodologies, experience of colleagues. Keywords: preschool teacher, improvement of professional competence.