Studijų kokybės vertinimas: studentų perspektyva

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studijų kokybės vertinimas: studentų perspektyva
Alternative Title:
Study quality assessment a student's perspective
In the Journal:
Tiltas į ateitį. 2014, Nr. 1 (8), p. 276-280. [Bridge to the future]
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatoma studijų kokybės vertinimo studentų požiūriu problematika. Pasirinkta aktuali straipsnio tema, kadangi vidinių aukštojo mokslo tyrimų metu nuolat ieškoma atsakymų, kaip efektyviai gerinti studijų kokybę. Šio straipsnio pirmoji dalis yra perengta remiantis užsienio ir lietuvių autorių darbais. Dalies autorių manymu, institucijos vykdomų procesų kokybę geriausiai atspindi jos vartotojų nuomonė bei pasiūlymai. Todėl siekiant įsigilinti į studijų kokybės klausimą buvo nuspręsta ištirti švietimo sistemos vartotojus – t. y. studentus – bei jų nuomonę apie studijų kokybę. Tyrimas buvo atliktas viename iš Lietuvos universitetų, ekonomikos ir vadybos fakultete, apklausiant šio fakulteto buvusius ir esamus studentus. Struktūruoto interviu metodu buvo surinkti 9 studentų pasisakymai apie teigiamus ir neigiamus studijų kokybės aspektus, kurie vėliau buvo suskirstyti į kategorijas ir subkategorijas pagal pasisakymo turinį. Tyrimo metu buvo siekiama ištirti, kokią įtaką studijų kokybės vertinimui daro įvairūs administraciniai, moksliniai, aplinkos faktoriai bei pačių studentų įtaka kokybiškoms studijoms. Kiekvienam respondentui buvo užduodama dešimt klausimų apie studijų kokybę ir jos vertinimą remiantis asmenine patirtimi, o jų atsakymai buvo išanalizuoti content analizės metodu. Studentų pasisakymai buvo aptarti ir įvertinta jų įtaka studijų kokybės vertinimui ekonomikos ir vadybos fakultete. Gauti tyrimo rezultatai yra apibendrinami išvadų dalyje.

ENThis article introduces the issue of students‘ evaluation of quality of higher education. This is well aware in higher education school, where researches of inner quality and efficient ways of improving it are permanent. Theoretical part of this paper is based on lithuanian and foreign researchers studies. Some authors think that consumers opinion on institution best reflects the quality of inner processes. Seeking to get a deeper insight on issue of quality of higher education, it was decided to study consumers of education system – students – and their opinion on quality of higher education. The study was conducted in Kaunas university of technology faculty of economics and management carrying out a survey of current and alumni students of the faculty. Structured interview method was chosen to collect opinions of 9 students about positive and negative aspects of quality of higher education. These aspects were divided into categories and subcategories based on content of statements. The aim of research was to investigate the impact of various factors (administrative, scientific, environmental, student impact) on quality of higher education evaluation. Each respondent had to answer 10 questions about quality of higher education based on their experience. Content analysis method was chosen to analyse respondents‘ answers. Results of the research on students‘ opinion on quality of higher education in Kaunas university of technology faculty of economics and management are summarized in the conclusions of this article.

ISSN:
1822-7260
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115202
Updated:
2025-05-20 17:27:21
Metrics:
Views: 1
Export: