Argumentavimo kompetencijos raiška socioedukacinio darbo specialistų veikloje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Argumentavimo kompetencijos raiška socioedukacinio darbo specialistų veikloje
Alternative Title:
Explication of argumentative competence in the socio-educator's work
In the Journal:
Tiltas į ateitį. 2014, Nr. 1 (8), p. 232-236. [Bridge to the future]
Summary / Abstract:

LTŽmogus turi nuolat keistis, kad galėtų gyventi prasmingą asmeninį, sėkmingą, visavertį visuomeninį ir profesinį gyvenimą dinamiškame pasaulyje, turi būti pasirengęs imtis naujos veiklos, gebėti dirbti su nuolat atsinaujinančia ir gausėjančia informacija. Todėl socioedukaciniai darbuotojai turi būti savo srityje kompetentingi, turėti akademinį pasiruošimą ir profesinę patirtį. Jie privalo turėti praktinių įgūdžių, vertybių sistemą bei plačią teorinių žinių bazę, kurią reikia derinti praktiniame darbe. Svarbu apibrėžti kompetencijas, kurios yra funkciniai gebėjimai leidžiantis adekvačiai atlikti tam tikrą veiklą, ir ypatingai didelis dėmesys šiame straipsnyje skiriamas argumentavimo kompetencijai. Tai žinios, gebėjimai požiūriai, vertybės ir kitos asmeninės savybės, kurios įgalina laisvai įrodinėti iškeltas tezes, grįsti, pateikti aiškius, patikimus, teisingus, etiškus teiginius (argumentus), užtikrinti informacijos, susijusios su žmonių tarpusavio ryšiais, sėkmingą konstravimą, perdavimą, priėmimą ir interpretavimą. Ji žymi dirbančiojo gebėjimą taikyti turimas žinias konkrečioje situacijoje efektyviai sprendžiant iškylančias problemas. Straipsnyje aprašomi kokybinio turinio rezultatai, kurio metu buvo tiriama argumentavimo kompetencijos raiška socioedukuacinio darbo specialistų veikloje.

ENA man must constantly change in order to live a meaningful personal, successful, fulfilling social and professional life in a dynamic world must be ready to take on new business, to be able to work with the ever-renewable and the proliferation of information. Therefore socioeducator’s work must be competent in their field, have the academic preparation and professional experience. They must have practical skills, system of values and a broad knowledge base, which need to combine practical work. It is important to define the competencies that are functional abilities allowing adequate to carry out certain activities, and special attention in this article on the reasoning competence. This knowledge, skills, attitudes, values and other personal qualities that enable freely argue raised contention based, to provide clear, reliable, fair, ethical statements (arguments), provide information relating to people to people contacts, the successful construction of the transmission, reception and interpretation. It marks the employee’s ability to apply the knowledge in a particular situation effectively addressing emerging issues. The paper describes the results of a qualitative content, which have been investigated explication of argumentative competence in the socioeducator‘s work.

ISSN:
1822-7260
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115197
Updated:
2025-05-20 16:04:22
Export: