LTStraipsnyje nagrinėjama kokybės vadybos sistemos Lean ir ISO 9001 samprata ir jų taikymo ypatybės organizacijoje. Remiantis išnagrinėta įvairių autorių moksline literatūra bei standartais akcentuojami principai, įgyvendinimas, privalumai taip pat sunkumai diegiant Lean ir ISO 9001 sistemas. Atliktas tyrimas, kuriame ištirtos analizuojamos sistemos ir jų taikymo galimybės organizacijoje. Straipsnyje atlikta analizė ir susisteminti tyrimo duomenys atskleidžia, kad organizacijoje Lean ir ISO 9001 sistemos taikomos efektingai, turi daugiau privalumų nei minusų. Šios sistemos organizacijai leidžia efektyviau kontroliuoti ar valdyti procesus, bei pagerina bendrą paslaugų ir prekių kokybę. Lean ir ISO 9001 sistemos sukuria tobulėjančios organizacijos įvaizdį ir padidina konkurencinį pranašumą. Pagrindiniai žodžiai: kokybės vadybos sistemos, Lean, ISO 9001.
ENResearch problem. Organizations implementing quality managment systems are aspiring for effective improvement methods, althoug they allocates a lot of resources and time sometimes these systems can be difficult or have been reached only part of the desired results. Research aim – to analyze quality management systems and their application in the organization. Research methods. Analysis of scientific literature, analysis of legislation and standards, online survey, analysis of study data using Microsoft Office Excel. Key results and conclusions. In this work is presented the theoretical analysis of quality management systems, examined stages of system implementation and conducted a research. Lean and ISO 9001 are quality management systems focused into client expectations. These systems are continuous improvement methods that allow achieve maximum benefit. The implementation of these systems improves process performance, competitiveness and quality assurance for customers needs. Quality management systems are effectively implemented and not difficult to apply if methods are studed delve deeply into. The research showed that the ISO 9001 system is more popular than Lean. Keywords: quality management systems, management systems, ISO 9001, Lean.