Pradinių klasių mokinių ugdymas: kokybės aspektas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pradinių klasių mokinių ugdymas: kokybės aspektas
Alternative Title:
Education of primary school students: the quality aspect
In the Journal:
Švietimas: politika, vadyba, kokybė [Education Policy, Management and Quality]. 2021, vol. 13, no. 1, p. 10-21
Keywords:
LT
Mokykla / School; Pradinis ugdymas / Primary education.
Summary / Abstract:

LTXXI amžiuje išsilavinimas įvardijamas ne tik kaip viena iš pamatinių žmogaus teisių, užtikrinančių gyvenimo kokybę, bet ir pagrindiniu darnios visuomenės plėtros varikliu. Todėl šiuolaikinėje visuomenėje žinių siekis turėtų tapti kiekvieno jauno žmogaus veiklos prioritetu ir gyvenimo būdu. Šios priežastys skatina analizuoti ir vertinti veiksnius, kurie sąlygoja ugdymo kokybę, nes šiandienos Lietuvos ir europinių švietimo dimensijų kontekstas lemia ugdymo(si) kokybės svarbos užtikrinimo būtinybę nuo pat ankstyvojo amžiaus. Tai itin svarbu, nes kokybiško ugdymosi užtikrinimas yra susijęs su vaiko ugdymosi galimybėmis, iššūkiais bei tolimesnėmis jo ugdymosi perspektyvomis. Lietuvos ugdymo įstaigose buvo atliktas empirinis tyrimas, kuriame dalyvavo 110 pradinio ugdymo mokytojų. Tyrimo tikslas – išanalizuoti pradinių klasių mokinių ugdymą kokybės aspektu. Tyrimo duomenims surinkti buvo vykdoma anketinė apklausa. Parengta anketa, kurioje buvo išskirti esminiai informaciniai blokai, susiję su pradinių klasių mokinių ugdymo kokybe: Ugdymo proceso planavimas ir organizavimas, Ugdomoji aplinka, Mokytojo asmenybė ir jo profesionalumas. Tyrimo metu buvo teoriškai ir empiriškai išanalizuoti veiksniai, kurie lemia pradinių klasių mokinių ugdymo kokybę. Nustatyti statistiškai reikšmingi skirtumai, vertinant skirtingus veiksnius, pedagoginio darbo stažo ir skirtingą kvalifikacinę kategoriją turinčiose mokytojų grupėse. Pagrindiniai žodžiai: empirinis tyrimas, kokybės užtikrinimas, pradinė mokykla, ugdymo kokybė. [Iš leidinio]

ENIn the 21st century, education is identified not only as one of the fundamental human rights that ensure the quality of life, but also as a key driver for the sustainable development of society. Therefore, in modern society, the pursuit of knowledge should become a priority and a way of life for every young person. These reasons encourage the analysis and evaluation of the factors that determine the quality of education, because the context of today's Lithuanian and European dimensions of education determines the necessity of ensuring the importance of the quality of education from an early age. This situation presupposes a problematic question of the research: what factors determine the quality of primary education. That the analysis requires quality assurance issues at the primary level of education becomes clear from the analysis of scientific, methodological literature and educational documents, as issues of quality of education at this level are insufficiently researched and emphasized. More attention is paid to the analysis of quality education in the pre-school sector and basic school. On the other hand, it is a very important and timely issue, because primary education is the first stage of formal education, which has important goals and objectives related to the child's educational opportunities, challenges and further development perspectives. In order to collect the research data, a questionnaire survey was conducted, in which 110 primary education teachers working in the country's educational institutions participated.A questionnaire was prepared, in which the essential information blocks related to the quality of education of primary school students were singled out: planning and organization of the educational process, creation of the educational environment, the teacher's personality and his professionalism. During the research, the factors that determine the quality of education of primary school students were analyzed theoretically and empirically. Statistically significant differences were found in the assessment of different factors, pedagogical work experience and groups of teachers with different qualification categories. Keywords: education quality, empirical research, primary school, quality assurance. [From the publication]

DOI:
10.48127/spvk-epmq/21.13.10
ISSN:
2029-1922; 2669-1159
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/98956
Updated:
2022-11-25 13:01:13
Metrics:
Views: 53    Downloads: 17
Export: