LTStraipsnyje atsakoma į tyrimo problemos klausimą “Kaip pasireiškia vyresniųjų klasių mokinių sveikatos indikatoriai?” Tyrimo rezultatai atskleidė, jog: 1) dauguma mokinių sveikatos sampratą tapatina su sveikatos gyvensenos rodikliais; 2) išskiria mokymosi proceso turinio ir jo organizavimo aspektus kaip nuovargį sąlygojančias priežastis; 3) esminė geros mokinių savijautos mokykloje sąlyga – neformalus jų bendravimas su draugais; 4) daugumos apklaustųjų mokinių bendravimas su pedagogais yra formalus, apsiribojantis mokytojo ir mokinio vaidmens atlikimu; 5) namai yra pagrindinė vieta, kur mokiniai valgo ir renkantis maistą, šeima turi didesnę įtaką mokiniams nei mokykla; 6) tiriamieji yra menkai aktyvūs judėjimo atžvilgiu ir tik labai nedidelė jų dalis iš jų renkasi fizinio aktyvumo reikalaujančias veiklas; 7) tabako vartojimo paplitimas apklaustų mokinių tarpe nėra žymus ir dauguma moksleivių yra vartoję stiprius alkoholinius gėrimus daugiau nei vieną kartą; 8) daugumos mokinių dienos maisto racionas nėra mišrus – stokojama kai kurių maisto produktų grupių, kurios yra būtinos mokyklinio amžiaus vaikui, siekiant patenkinti visus jo organizmo poreikius bei užtikrinti darbingumo stabilumą; 9) mokinių sklaida atskirų dienotvarkės komponentų atžvilgiu nėra tolygi – tokių elementų, kaip laiko miegui, mitybai, poilsiui, rytinėms ir vakarinėms higienos procedūroms racionalus išdėstymas egzistuoja ne visų tiriamųjų tarpe.
ENThe article answers the question of the research problem “What is the expression of health indicators of students of senior grades?” Results of the survey revealed the following: 1) the majority of students link the concept of health with indicators of healthy lifestyle; 2) highlight aspects of the learning process content and aspects of organisation as causes behind fatigue; 3) key condition for students’ good feelings at school – informal communication with friends; 4) communication of the majority of students with teachers is formal by teacher-student roles; 5) home is the main location where students eat and family has bigger influence upon choice of food than school; 6) participants of the research were not involved in active movement and merely a very small percentage of them opted for activities requiring physical activity; 7) the smoking rate among students is not big, while most of students have tried strong liquor on more than one occasion; 8) daily nutrition of most school students lack certain groups of products that are necessary for school-age persons to satisfy their needs and ensure stable working capacity; 9) some students do not have rational agendas with adequate time for sleep, nutrition, rest, morning and evening hygiene procedures.