XXI a. mokyklos architektūros modelis: tyrimų rezultatų sintezė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
XXI a. mokyklos architektūros modelis: tyrimų rezultatų sintezė
Alternative Title:
Architectural model for the 21st century school: synthesis of research results
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2021, t. 47, p. 156-172
Keywords:
LT
Architektūra / Architecture; Mokykla / School; Ugdymas / Education; Dizainas / Design.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje išskiriamos ir analizuojamos aktualiausios ir dažniausiai nagrinėjamos šių dienų tyrimų temos, apimančios pedagogiką ir fizinę mokymo(si) aplinką, stengiantis analizuoti šios sąsajos būdus, priemones, aspektus ir metodikas kitų tyrėjų mokslo darbuose. Nagrinėjant pedagogikos ir fizinės mokyklų aplinkos sąsajas buvo pasitelkta sisteminė literatūros šaltinių analizė. Remiantis sisteminės analizės rezultatais straipsnyje yra pateikiamas mokyklų architektūros ir šiuolaikinio bendrojo ugdymo(si) tikslų ir uždavinių sąveikos modelis. Tai XXI a. mokyklos modelis, atskleidžiantis tuos fizinės mokymo(si) aplinkos veiksnius ir savybes, kurios padėtų sukurti šiuolaikinį ugdymą(si) atitinkančią fizinę mokymo(si) aplinką. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokyklų architektūra; Mokymo aplinka; Dalyvaujamasis dizainas; Bendrasis ugdymas; Architecture of schools; Learning environment; Participatory design; General education.

ENThis paper is intended to identify the most relevant and most frequently discussed research topics in the literature, including pedagogy and the physical learning environment. It can be stated that the goals and objectives of education may even indirectly be related to the physical learning environment; therefore, it is relevant to analyze the ways, means, aspects and methodologies of this interface in the research works of other researchers. To achieve this goal, the article presents a systematic analysis of literature sources. Based on the conclusions of the systematic analysis and the goals and objectives of modern education, the model of a good school in the general case was formed and presented in the article. This is the 21st century school model that reveals those factors and characteristics of the physical learning environment that would help create a physical learning environment corresponding to modern education. [From the publication]

DOI:
10.15388/ActPaed.2021.47.11
ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/93889
Updated:
2022-03-21 23:52:22
Metrics:
Views: 23    Downloads: 10
Export: