Gamtamokslinės išvykos, ekskursijos, virtualios kelionės priešmokyklinėje grupėje

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Gamtamokslinės išvykos, ekskursijos, virtualios kelionės priešmokyklinėje grupėje
Alternative Title:
Trips, excursions, virtual journeys in natural sciences for pre-primary school education
In the Journal:
Gamtamokslinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje [Natural Science Education in a Comprehensive School], 2016, 22, p. 116-120
Summary / Abstract:

LTŠiuolaikiniai Z kartos vaikai, dar vadinami „interneto“, „google“, auga skaitmeninių technologijų: kompiuterių, interneto, mobiliųjų telefonų ir kitų technologijų eroje. Juos labiau domina modernios technologijos, interaktyvūs žaidimai, kuriuose garso, vaizdo signalai nuolat kinta. Atsižvelgdami, į naujovių tendencijas visuomenė kelia vis naujus reikalavimus ugdymo institucijoms. Ikimokyklinės įstaigos savo ruožtu ugdymo(si) aplinką įstaigoje, grupėje ir už jos ribų nuolat turiningai, prasmingai turtina, tobulina įstaigos ugdymo programas. Dabartinis priešmokyklinio ugdymo(si) centre yra vaikas, kaip unikali individualybė, jo ugdymasis orientuotas į asmenybės brandinimą (mokymosi stilių, polinkius, gabumus, patirtį), taip pat į sėkmingą jo kompetencijų, pažangos siekį. Priešmokyklinio ugdymo mokytojo kompetentingumas, profesionalumas, lankstumas sudaro pagrindą vaiko ugdymo(si) kokybei. Atsižvelgdami, kad šiuolaikiniai Z kartos vaikai greitai susidomi ir įsitraukia į keletą veiklų ir dažnai jas keičia, mokytojo užduotis tampa ne tik sudominti, įtraukti, sukoncentruoti į ugdymo(si) procesą, bet ir atrasti būdus išlaikyti, išsaugoti dėmesį bei nuostabos jausmą. Tikslingai naudodamas šiuolaikines skaitmenines technologijas, priešmokyklinuko veikla tampa įdomi, aktuali, prasminga, skatinanti mokymosi motyvaciją, galimybes kurti, atrasti, patirti nuotykius, spręsti problemas, tyrinėti, kritiškai mąstyti, ieškoti informacijos, veikti kartu kaip viena komanda [p. 116].

ENPre-primary school education in natural sciences running in the real and virtual world is applying to pre-primary children and to individual education. Children could be educated with groups at school or outside school premises. Children of contemporary generation Z grow up in the era of digital technology. These children are interested and involved in several activities and change them often. The goal of the teacher is to prepare the projects of natural sciences that let children use digital technology. The latter helps to liven educational process and children could be more interested in the activity. Pre-primary school children create, explore, enjoy, solve problems, think critically, search for information, work together as a team while dealing with investigative, creative and educational work. While sharing the ideas and experience with others, children involve their parents and community of the kindergarten in the activities. Trips, excursions, virtual journeys help the children to express themselves, cooperate, gain self-esteem and rely on others, help to be responsible, strengthen reciprocal relations between nature, child, teacher and society.

ISSN:
2335-8408
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/93158
Updated:
2022-01-09 20:12:01
Metrics:
Views: 34    Downloads: 3
Export: