Tėvų paramos reikšmė jų vaikų adaptacijai pirmojoje klasėje

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Tėvų paramos reikšmė jų vaikų adaptacijai pirmojoje klasėje
Alternative Title:
Importance of parents support to their children adaptation in the first form
In the Journal:
Sveikatos ir socialinių mokslų taikomieji tyrimai: sandūra ir sąveika [Applied Research in Health and Social Sciences: Interface and Interaction]. 2007, Nr. 3, p. 65-70
Keywords:
LT
Socialinis ugdymas / Social education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTSistemingo mokymosi mokykloje pradžia - sunkus vaiko gyvenimo etapas, reikalaujantis intelektinių ir emocinių pastangų, valios, socialinių gebėjimų ir stiprios sveikatos. Šeimos, kaip vienos iš svarbiausių institucijų vaiko gyvenime, reikšmė ypač išauga vaikui adaptuojantis naujoje aplinkoje, šiuo atveju - mokykloje. Šeimoje vaikas mokosi gyventi, įgyja pirmuosius bendravimo pradmenis. Tinkamas šeimos mikroklimatas sudaro vaikui sąlygas jaustis saugiai ir tobulėti. Susiformavę doroviniai vaizdiniai, poelgiai padeda vaikui lengviau socializuotis tiek mokykloje, tiek ir tarp bendraamžių. Konfliktai šeimoje ir jų sprendimo būdai padeda suvokti, kad šalia yra ir kiti žmonės, kurių nuomonės reikia paisyti ir kurią reikia toleruoti. Tačiau socializacijai įtakos turi ne tik šeima, bet ir mokykla. Optimalus variantas, kai šeima ir mokykla bendradarbiauja, kai mokykloje tęsiamas tėvų pradėtas vaikų asmenybės ugdymas. Abiejų institucijų bendradarbiavimas, pasižymintis darna ir vieninga strategija, paprastai duoda teigiamų rezultatų. Tyrimo problemą sudaro vienas klausimas: Kokia tėvų paramos reikšmė, rengiant savo vaikus mokyklai bei padedant įveikti adaptacijos sunkumus pirmojoje klasėje? Tyrimo tikslas - įvertinti veiksnius, darančius įtaką vaikų adaptacijai pirmojoje klasėje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Adaptacija; Pirmoji klasė; Tėvų parama; Vaikai; Adaptation; Childres; First grade; Parents support.

ENThe beginning of the systematic learning is quite difficult period in the child's life, requiring intellectual and emotional efforts, will, sodai skills and strong health. During the adaptation at school period the new behavior and features of actions are being formed for the child, the new life rhythm appears. Successful adaptation of the first year schoolchild at school depends on how a child is prepared and indisposed at home. Properly indisposed child would easier accept all changes that happen in his life, he would want and would be able to experience the success of learning. While preparing the child for the school the attention is paid to the formation of the will to study, development of the character and responsibility, teaching to communicate and formation of the proper day regime. The wishes of the parents show that in the first form it is important to pay more attention for the cognition of the child, development of toleration. The integrated work of parents and teacher can be a very effective mean that would facilitate the adaptation of the first formers. There is a possibility for the parents to take part in school life, to get information about educational process, to help their child. [From the publication]

ISSN:
1822-3338; 2451-3091
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/89491
Updated:
2022-03-04 09:26:16
Metrics:
Views: 29    Downloads: 6
Export: