Mokinių, turinčių didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, mokymosi specialiojo ugdymo įstaigose patirtys

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Mokinių, turinčių didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, mokymosi specialiojo ugdymo įstaigose patirtys
Alternative Title:
Experiences of pupils with severe special educational needs at special education institutions
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2019, Nr. 1 (39), p. 9-28, 29-48
Keywords:
LT
Specialusis ugdymas / Special education; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje atskleidžiamos mokinių, turinčių didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP), mokymosi specialiojo ugdymo įstaigose patirtys, kurios analizuojamos inkliuzinio ugdymo nuostatų bei užsienio šalyse atliktų tyrimų kontekste. Tyrime laikomasi kokybinio tyrimo metodologinių nuostatų. Pristatomi pusiau struktūruoto mokinių individualaus interviu metodu surinkti duomenys. Tyrime išryškėja mokinių nuomonės apie ugdymosi specialiojo ir bendrojo ugdymo mokyklose galimybes ir ribotumus, požiūris į mokymąsi, atskleidžiami psichosocialinės aplinkos specialiosiose mokyklose ypatumai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių; Dideli specialieji ugdymosi poreikiai; Ugdymosi specialiojo ugdymo įstaigoje patirtys; Inkliuzinio ugdymo kontekstas; Pupils with special educational needs; Severe special educational needs; Experiences of education at the special education institution; Context of inclusive education.

ENThe article reveals the experiences of pupils with severe special educational needs (SEN) at special education institutions, which are analyzed in the context of inclusive education approach and research conducted in foreign countries data. The study follows qualitative research methodology. The data collected employing the semi-structured pupils’ individual interview method are presented. The study highlights pupils’ opinions on the opportunities and limitations of education at special and mainstream schools, their attitude to learning and discloses peculiarities of psychosocial environment at special schools. [From the publication]

DOI:
10.21277/se.v1i39.416
ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
  • Kokybinių tyrimų metodologija : vadovėlis vadybos ir administravimo studentams / Bronislovas Bitinas, Liudmila Rupšienė, Vilma Žydžiūnaitė. Klaipėda : S. Jokužio leidykla-spaustuvė, 2008. 303 p.
  • Negalės fenomenas / Jonas Ruškus. Šiauliai : Šiaulių universiteto leidykla, 2002. 203 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/84891
Updated:
2020-07-28 20:31:07
Metrics:
Views: 175    Downloads: 84
Export: