Gido komunikacijos su negalią turinčiais asmenimis ypatumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Gido komunikacijos su negalią turinčiais asmenimis ypatumai
Alternative Title:
Peculiarities of tour guides’ communication with disabled people
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2019, t. 85, p. 98-114
Keywords:
LT
Komunikacija / Communication; Negalia. Neįgalieji / Disabilities. Disabled persons.
Summary / Abstract:

LTNegalią turintys asmenys vis dažniau dalyvauja ekskursijose. Gidų rengimo programoje neaptariama darbo su neįgaliais klientais specifika. Ekskursijų rengimo ir vedimo metodikos knygose taip pat neužsimenama, kaip gidui komunikuoti ir vesti ekskursiją negalią turintiems asmenims. Straipsnyje nagrinėjami gido komunikacijos su negalią turinčiais žmonėmis ypatumai. Aiškinamasi ekskursijos vedimo specifika judėjimo, regos, klausos ir protinę negalią turintiems asmenims. Analizuojami mokslinės literatūros šaltiniai, Klientų su negalia aptarnavimo standartas bei daromos išvados, kad gidui būtina pažinti klientų negalią, išmanyti neįgaliųjų bendravimo kultūrą ir atrasti klientui patogiausią komunikacijos būdą. Rekomenduojama į gidų rengimo programą įtraukti komunikacijos su negalią turinčiais klientais mokymus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ekskursija; Gidas; Komunikacija; Negalia; A guide; A tour; Communication; Disability.

ENDisabled people tend to go on tours more often. Neither guide training programs nor the guidebooks of arranging and doing tours include the peculiarity of working and communicating with disabled people. The features of how guides communicate with disabled people are researched in the paper. The peculiarities of doing a tour for physically, visually, auditorily, and mentally disabled people are found out. The sources of scientific literature and the standard of disabled people service are analyzed; conclusions are presented on how important it is for a guide to recognize clients’ disabilities, understand the culture of communicating with disabled people, and discover the most suitable methods of communication. The service of disabled tourists that satisfies their needs, ensures their dignity, integration, self-reliance, and equal rights should be the aim of any professional tour guide. This paper lays out some recommendations for the guide training program on including instructions for communicating with disabled clients. [From the publication]

DOI:
10.15388/Im.2019.85.18
ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/83322
Updated:
2020-07-09 21:16:33
Metrics:
Views: 32    Downloads: 9
Export: