Kaip vadovėlių autoriai įgyvendina lietuvių kalbos bendrąją programą: žinių apie kalbos sandarą aspektas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kaip vadovėlių autoriai įgyvendina lietuvių kalbos bendrąją programą: žinių apie kalbos sandarą aspektas
Alternative Title:
How authors of textbooks implement the framework programme of Lithuanian language: aspect of knowledge about the language structure
In the Journal:
Keywords:
LT
Kalbos (gimtosios) mokymas / Language (mother) teaching; Pradinis ugdymas / Primary education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pateikiama lyginamoji pradinių klasių lietuvių kalbos vadovėlių analizė. Tyrimo objektu pasirinkti II klasės vadovėliai, kadangi šiandien jų yra trys pilni komplektai (ketvirtojo vadovėlio visas komplektas dar nebaigtas leisti, jis į analizę neįtrauktas). Be to, II klasė - baigiamoji pradinio ugdymo I koncentro grandis. Todėl baigiant II klasę programoje jau yra keliami reikalavimai, kokios turi būti mokinių vertybinės nuostatos, susijusios su gimtąja kalba, literatūriniai ir kalbiniai gebėjimai, žinios ir supratimas. Kaip tuos reikalavimus supranta skirtingų vadovėlių autoriai? Kaip programoje numatytą lietuvių kalbos ugdymo turinį jie įgyvendina savo vadovėliuose? Ar pradinukai, mokydamiesi iš šių vadovėlių, tinkamai pasirengs viduriniajai ugdymosi grandžiai - penktajai klasei? Vadovėliai analizuojami vienu aspektu: kaip bendrojoje programoje numatytas žinias apie lietuvių kalbos sandarą pateikia visų trijų vadovėlių autoriai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lietuvių kalbos programa; Pradinis ugdymas; Programa; Vadovėliai; Vadovėlis; Primary school; Program; Textbooks.

ENThe report provides a comparative analysis of primary school textbooks of Lithuanian language. The object of the research are textbooks of 2nd grade because today there are even four sets of these textbooks available. In addition, the 2nd grade is the final part of the first stage of the elementary schooling. That's why in the end of 2nd grade the program expects children to have certain level of values, skills, knowledge and understanding. How these requirements are understood by authors of these textbooks? The textbooks are analysed in one aspect - how do they present the knowledge about Lithuanian language structure described in the general program. [From the publication]

ISSN:
2538-7057
Related Publications:
  • Dabartinės lietuvių kalbos gramatika / Vytautas Ambrazas, Kazimieras Garšva, Aleksas Girdenis, Evalda Jakaitienė, Pranas Kniūkšta, Stasė Krinickaitė, Vitas Labutis, Adelė Laigonaitė, Elena Oginskienė, Juozas Pikčilingis, Albertas Ružė, Nijolė Sližienė, Kazys Ulvydas, Vincas Urbutis, Adelė Valeckienė, Elena Valiulytė. Vilnius : Mokslo ir enciklopedijų leidybos institutas, 2005. 745 p.
  • Lietuvos švietimo kaitos linkmės : (1988-2005) / Žibartas Jackūnas ; Kultūros, filosofijos ir meno institutas. Vilnius : Kultūros, filosofijos ir meno institutas, 2006. 184 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/83173
Updated:
2020-07-28 20:31:11
Metrics:
Views: 12
Export: