LTTyrėjų informacinė kompetencija turėtų atliepti nuolat besikeičiančią informacinę aplinką, kuriai įtaką daro greitas informacinių technologijų ir elektroninės leidybos augimas. Visų lygių tyrimai reikalauja aktualių informacinių kompetencijų efektyviam priėjimui prie informacijos, jos legaliam ir etiškam naudojimui, atliktų tyrimų rezultatų sklaidai ir tarptautiniam pripažinimui. Buvo atliktas tyrimas nustatyti tyrėjų informacijos kompetencijos ugdymo poreikį. Tyrimo imtis - 560 tyrėjų iš Lietuvos tyrimų ir mokslo institucijų. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad daugelis tyrėjų nėra susipažinę su šiuolaikinėmis informacijos paieškos technologijomis ir dažniau naudojasi įprastiniais informacijos paieškos įrankiais, tokiais kaip Google. Taip pat respondentai stokoja pagrindinių tinkamų literatūros šaltinių, skirtingų citavimo stilių, autorystės naudojimo žinių; jie efektyviai neišnaudoja technologijų valdant literatūros šaltinius ir citatas tekste. Tik dalis tyrėjų yra informuoti apie bibliometriją, atviros prieigos šaltinius, publikavimo atvirosios prieigos žurnaluose ar saugyklose galimybes siekiant efektyvesnio tyrimų rezultatų matomumo ir tarptautinio pripažinimo.
ENResearchers' information competence should respond to the ever changing information environment that is influenced by the rapid development of information technologies and electronic publishing. All stages of research require relevant information competence for effective access to the sources of information, their use in a legal and ethical way, dissemination of own research results and reaching for international visibility. A survey was carried out to evaluate the need for the development of researchers' information competence. The research sample involves 560 researchers from research and study institutions in Lithuania. The research results show that a lot of researchers are not familiar with the recent technologies of searching for information and tend to use universal information search tools, in particular Google. Also, the respondents lack a basic knowledge about the adequate use of references, different citation styles and copyright; they are not effectively using technologies for managing references and citing in text. Only some researchers are informed about bibliometrics, open access resources, opportunities of publishing in open access journals or repositories for a more effective dissemination of research results and international visibility.