LTStraipsnyje pristatomas vartotojų ekonominius lūkesčius lemiančių veiksnių vertinimo metodas bei juo paremtas Europos Sąjungos išsivysčiusių ir besivystančių šalių vartotojų lūkesčius lemiančių veiksnių tyrimas. Tyrimui atlikti naudoti ADL laiko eilučių dinaminiai regresijos modeliai. Tyrimu siekiama prisidėti prie ES besivystančių šalių vartotojų lūkesčius lemiančių veiksnių tyrimų plėtros: pateikiamas iki šiol nevykdytas tyrimas, atskleidžiantis esminius skirtumus tarp ES išsivysčiusių ir besivystančių šalių vartotojų lūkesčius lemiančių veiksnių.
ENThis article presents a method to evaluate determinants of consumer confidence and a research, based on suggested method, where determinants of consumer confidence in developed and developing European Union countries are examined. To set the main determinants of consumer confidence a time series ADL model is used. This research aims to contribute to research field of determinants of consumer confidence in EU developing countries: it reveals essential differences between determinants of consumer confidence in EU developed and developing countries, since there was no research on this issue so far.