Ar institucinė inovacija reiškia naujus vadybos metodus? Transformacinė lyderystė ir darbuotojų įgalinimas profesinio švietimo įstaigose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ar institucinė inovacija reiškia naujus vadybos metodus? Transformacinė lyderystė ir darbuotojų įgalinimas profesinio švietimo įstaigose
Alternative Title:
Whether institutional innovation leads to management innovations? Transformational leadership and employee empowerment in vocational education
In the Journal:
Viešoji politika ir administravimas [Public Policy and Administration]. 2019, t. 18, Nr. 1, p. 136-151
Keywords:
LT
Darbuotojai / Workers.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje yra nagrinėjama Lietuvos švietimo institucinė inovacija – sektorinių praktinio mokymo centrų (SPMC) kūrimas ir valdymas. 2007 metais Švietimo ir mokslo ministerija patvirtino SPMC kūrimo koncepciją. Koncepcijoje buvo išreikštas siekis sukurti naujo tipo profesinio mokymo organizaciją, kuri turėtų tapti naujovių diegimo centru, tiek paslaugų teikimo, tiek pačios organizacijos valdymo požiūriu. SPMC pradėjo intensyviai kurtis nuo 2010 metų. Tai yra palyginus naujos, neseniai įsteigtos viešojo sektoriaus organizacijos. Todėl straipsnyje remiamasi prielaida, kad naujais pagrindais kuriama organizacija, turėtų būti ypatingai atvira vadybos naujovėms, tokioms kaip transformacinė lyderystė ir darbuotojų įgalinimas valdant organizacinius pokyčius. Empiriniu tyrimu buvo siekiama nustatyti, kaip darbuotojai vertina vadovų, kaip lyderių veiklą, įgalinant savo pavaldinius. Tyrimas, atskleidė, kad dauguma darbuotojų vadovų vadovavimą vertina kaip administracinį-komandinį, darbuotojams nesuteikiamas didesnis savarankiškumas, jie mažai įtraukiami į sprendimų priėmimo procesus. Darbuotojų vertinimu, viena iš pagrindinių SPMC valdymo problemų yra neatitikimas tarp vadovų darbo praktikų ir darbuotojų lūkesčių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Transformacinė lyderystė; Darbuotojų veiklos įgalinimas; Sektorinis praktinio mokymo centras; Transformational leadership; Employee empowerment; Vocational education.

ENThis article aims to explain why modern public education initiatives in Lithuania do not deliver on expected results in spite of sufficient investments and government support. The paper focuses on institutional innovation in vocational education – the creation and management of Sectorial Practical Training Centres. Sectoral Practical Training Centres are primarily the instruments of the initial vocational education policy, seeking to improve and adjust the skills of the current and future workforce to the needs of private and public economy sectors. The article is based on proposition that newly created centres would be less exposed to administrative tradition, and should strive to employ modern management ideas, such as transformational leadership and employee empowerment. However, the empirical investigation revealed that there is a big lack of leadership, and managers rely on old-but-good administrative means. The employees stress that there is no support and feedback from management side; staff members do not see prospects for self-realization as well as for creativity and innovations. At the same time, the employees are keen to take more responsibility and to be more engaged in decision-making processes. The article concludes that one of the biggest obstacles for future organizational development is mismatch between current management practices and employees expectations. [From the publication]

DOI:
10.5755/j01.ppaa.18.1.23133
ISSN:
1648-2603; 2029-2872
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/81112
Updated:
2019-12-18 17:25:09
Metrics:
Views: 104    Downloads: 47
Export: