Socialinė atsakomybė versle ir viešajame sektoriuje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Socialinė atsakomybė versle ir viešajame sektoriuje
Alternative Title:
Social responsibility in business and public sector
Editors:
Žičkienė, Skaidrė, sudarymas, redagavimas [com, edt]
Publication Data:
Šiauliai : Šiaulių universiteto bibliotekos Leidybos skyrius, 2015.
Pages:
321 p
Notes:
Bibliografija.
Contents:
Įvadas — Įmonių socialinės atsakomybės svarba darniam organizacijų vystymui / Ligita Šimanskienė, Jurgita Paušuolienė — Polemika socialinės atsakomybės klausimais / Skaidrė Žičkienė, Žaneta Kavaliauskienė — Socialinės atsakomybės reikšmė viešojo administravimo modeliuose / Adomas Vincas Rakšnys, Arvydas Guogis — Verslo vystymo Lietuvoje bendrieji ir praktiniai aspektai socialinės atsakomybės kontekste / Rūta Adamonienė, Adelė Astromskienė — Įmonių socialinės atsakomybės ir socialiai atsakingo žmogiškųjų išteklių valdymo sąsajos: koncepciniai pagrindai / Ilona Bučiūnienė, Rūta Kazlauskaitė — Stresų rizikos veiksniai ir jų vertinimo organizacijose problema / Jonas Pacevičius — Organizacijos socialinės atsakomybės komunikacija: socialinės atsakomybės veiklos ir organizacijos reputacijos sąsajos / Renata Matkevičienė — Socialiai atsakingas marketingas: teorinis diskursas / Lina Bivainienė — Įmonės vystymosi trajektoriją sąlygojantys veiksniai / Juigita Bersėnaitė, Rigita Tijūnaitienė, Gintaras Šaparnis — Socialinio verslo situacija ir galimybės Lietuvoje / Kęstutis Banlauskas, Artūras Blinstrubas — Žaliosios tiekimo grandinės valdymo priemonės / Ineta Beniušienė, Aida Jankauskienė — Viešojo intereso įtaka socialinei atsakomybei / Violeta Kiurienė — Vadovų įtaka socialinei organizacijų atsakomybei viešojo sektoriaus kontekste / Irma Rybnikova, Rita Toleikienė — Socialiai atsakingas universitetas / Loreta Tanginienė — Literatūra — Summary — Apie altorius.Šimanskienė, Ligita. Paužuolienė, Jurgita. Įmonių socialinės atsakomybės svarba darniam organizacijų vystymui. — Žičkienė, Skaidrė. Kavaliauskienė, Žaneta. Polemika socialinės atsakomybės klausimais. — Rakšnys, Adomas Vincas. Guogis, Arvydas. Socialinės atsakomybės reikšmė viešojo administravimo modeliuose. — Adamonienė, Rūta. Astromskienė, Adelė. Verslo vystymo Lietuvoje bendrieji ir praktiniai aspektai socialinės atsakomybės kontekste. — Bučiūnienė, Ilona. Kazlauskaitė, Rūta. Įmonių socialinės atsakomybės ir socialiai atsakingo žmogiškųjų išteklių valdymo sąsajos: koncepciniai pagrindai. — Pacevičius, Jonas. Stresų rizikos veiksniai ir jų vertinimo organizacijose problema. — Matkevičienė, Renata. Organizacijos socialinės atsakomybės komunikacija: socialinės atsakomybės veiklos ir organizacijos reputacijos sąsajos. — Bivainienė, Lina. Socialiai atsakingas marketingas: teorinis diskursas. — Bersėnaitė, Jurgita. Tijūnaitienė, Rigita. Šaparnis, Gintaras. Įmonės vystymosi trajektoriją sąlygojantys veiksniai. — Bardauskas, Kęstutis. Blinstrubas, Artūras. Socialinio verslo situacija ir galimybės Lietuvoje. — Beniušienė, Ineta. Jankauskienė, Aida. Žaliosios tiekimo grandinės valdymo priemonės. — Kiurienė, Violeta. Viešojo intereso įtaka socialinei atsakomybei. — Rybnikova, Irma. Toleikienė, Rita. Vadovų įtaka socialinei organizacijų atsakomybei viešojo sektoriaus kontekste. — Tauginienė, Loreta. Socialiai atsakingas universitetas.
Keywords:
LT
Valdymas / Management.
Summary / Abstract:

LTMokslo studijoje, kurią sudaro Lietuvos ir užsienio autorių parengti skyriai, įvairiais aspektais analizuojama socialinės atsakomybės raiška, keliami diskusiniai klausimai, leidžiantys skaitytojui plėsti žinias, formuoti asmeninį požiūrį ir nuostatas. Mokslinė problema. Didėjant mokslinių publikacijų, analizuojančių teorinius ir praktinius socialinės atsakomybės klausimus, skaičiui, mokslinės diskusijos tęsiasi, suponuoja poreikį gilintis į socialiai atsakingo verslo kuriamų vertę ir vertės kūrimo sųlygas globalių pokyčių kontekste, socialinės atsakomybės plėtrų modernizuojant valstybės valdymo institucijas, siekiant įgyvendinti efektyvių viešųjų politikų. Mokslo studijos tikslas - atskleisti socialinės atsakomybės politikos ir socialiai atsakingos veiklos versle ir viešajame sektoriuje raiškų veikiant globalios aplinkos pokyčiams. Uždaviniai: atskleisti įmonių socialinės atsakomybės ir darnaus įmonių vystymosi sųsajas, apibendrinti diskusinius įmonių atskaitingumo klausimus; ištirti įmonių vystymosi kryptis kuriant socialinę ir ekonominę vertę; išanalizuoti socialiai atsakingo žmogiškųjų išteklių valdymo esmę ir raiškų įmonėse; ištirti socialiai atsakingo marketingo strategijas ir atskleisti socialinės atsakomybės komunikacijų verslo įmonėse; išanalizuoti socialinės atsakomybės sampratų viešojo administravimo kontekste, atskleisti viešojo intereso įtakų socialinei atsakomybei; atskleisti socialinės atsakomybės ištakas ir priežastis universitetuose, socialinės atsakomybės skatinimo priemones. Mokslo studijų sudaro trys dalys: 1) konceptualieji socialinės atsakomybės klausimai; 2) socialinės atsakomybės raiška versle; 3) socialinė atsakomybė viešajame valdyme.Pirmojoje dalyje įmonės socialinė atsakomybė nagrinėjama kaip priemonė siekiant įgyvendinti darnų įmonės vystymusi, socialiai atsakinga įmonių veikla traktuojama kaip darnaus vystymosi strategijos praktinis taikymas įmonės veikloje. Atlikta darnaus vystymosi sampratos analizė akcentuojant jos praktinio pritaikymo sudėtingumą, atskleisti pagrindiniai darnaus vystymosi valdymo principai, institucinės aplinkos sąsajos su su ekonomine, socialine ir gamtine aplinka, palygintos socialinės atsakomybės teorijos, atskleistas įmonės tapimo darnia įmone-procesas. Gilinamasi į socialinės atsakomybės koncepcijos įgyvendinimo skirtumus versle ir viešajame sektoriuje bei pilietinės visuomenės organizacijose, identifikuota išorinė ir vidinė nauda įgyvendinant socialiai atsakingas veiklas, atskleistas įmonių socialinės atsakomybės principų ir darnaus vystymosi veiksnių tarpusavio ryšys. Antroje dalyje analizuojami socialinės atsakomybės versle požymiai, identifikuojant ryšius tarp verslo sėkmės vidinių veiksnių ir socialinės atsakomybės dimensijų, išryškinant smulkiojo verslo sėkmės ir socialinės atsakomybės sąsajas, apibendrinant socialinės atsakomybės ir verslo sėkmės prielaidas, nurodant verslumo ir įmonių socialinės atsakomybės raiškos dimensijas. Aptartos Europos Komisijos iniciatyvos skatinant įmonių socialinę atsakomybę, strategijos „Europa 2020“ iniciatyvos verslumo ir įmonių socialinės atsakomybės kontekste, apibendrinti verslinės veiklos subalansuotumo ir socialiai atsakingo verslo vystymo dimensijų sąsajų tyrimo bei jaunimo verslinio aktyvumo tyrimo rezultatai.Trečioje dalyje gilinamasi į viešojo intereso sąvokos interpretacijas, atskleidžiant jos daugiareikšmiškumą ir vartojimo tiek politinėje, tiek ekonominėje, tiek teisinėje aplinkoje kontekstus. Pateikiama viešojo intereso koncepcijų klasifikacija, atskleidžiami pagrindiniai viešojo intereso požymiai, nagrinėjama viešojo intereso raiška socialinės atsakomybės teorijose. Kompleksiškai analizuojama valstybės, visuomenės ir verslo sąveika įgyvendinant socialinę atsakomybę, viešojo sektoriaus vaidmuo verslo socialinės atsakomybės įtvirtinimo ir plėtros procesuose. Analizuojamas viešojo sektoriaus organizacijų vadovų vaidmuo ir jų įtaka įgyvendinant ir plėtojant socialinę viešojo sektoriaus organizacijų atsakomybę, gilinamasi į socialiai atsakingo vadovavimo koncepciją, tiesioginį ir netiesioginį vadovo vaidmenį diegiant socialinės atsakomybės instrumentus, pavyzdžiui, etikos kodeksus ir bendrosios socialinės atsakomybės vertybes. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Socialinė verslo atsakomybė; Socialinė atsakomybė; Valdymo įstaigos; Corporate Social Responsibility (CSR); Social responsibility; Managing Authorities.

EN[...] This research consists of sections prepared by different Lithuanian and foreign authors, analysing various aspects of social responsibility and their specificity in business and public sector, questions for debate and for further research arc raised allowing the reader to expand knowledge, to shape their personal views and attitudes. Research problem. Despite the increasing amount of scientific publications analysing the theoretical and practical issues of social responsibility, the scientific debate on this issue continues and implies the need to go deeper by analysing the value created by socially responsible business, the conditions for value creation in the context of global changes, the place of social responsibility in the modernization of public administrations in order to implement an effective public policy. The aim of the research is to reveal social responsibility' policies and practices in business and public sector in the context of the global environmental change. Research methods: systematic analysis of scientific literature, content analysis, methods of mathematical statistics, case studies, employee survey, social business expert interviews, narrative. In the first part of the book, entitled “Conceptual Issues of Social Responsibility”, CSR is analysed as a tool to realize the company’s sustainable development; CSR is seen as a practical means for sustainable business development. The analysis of the concept of sustainable development with an emphasis on the complexity of its practical application is conducted, the basic principles of management of sustainable development are revealed, the links between institutional environment and economic, social and environmental issues are examined, the theories of social responsibility are discussed and the process towards business sustainability is revealed.The authors analyse the differences of implementation of the concept of social responsibility in private and public sectors, civil society organizations, identify the internal and external benefits of socially responsible activities, reveal the relationship between CSR and sustainable development. [...] In the second part of the book, entitled “Social Responsibility in Business Sector” business success in the context of social responsibility as well as signs of business responsibility is analysed by identifying the relationship between - internal factors of business success and components of social responsibility, by highlighting the links between business success and social responsibility at the level of small business enterprises, and by summarizing the assumptions of social responsibility and business success specifying the dimensions of entrepreneurship and CSR. The European Commission’s initiatives in promoting CSR and the strategy “Europe 2020” initiatives concerning entrepreneurship and CSR are analysed, the links between sustainable and socially responsible business dimensions are summarized, the research on youth business activity is provided. [...].In the third part of the book, entitled “Social Responsibility in Public Administration”, the interpretations of the concept of public interest, revealing its polysemy and use in political, economic and legal contexts, are discussed. The expression of public interest in the theories of social responsibility is examined by recognizing that all theories highlight public interest as a person’s, organization’s, societies’ or public interest ensuring the implementation of the goals enshrined in the State Constitution. An integrated analysis of the state, society and business interaction, emphasizing exceptional role of public interest, as a public sector, with a mission to be socially responsible, plays a major role in establishing and developing corporate social responsibility. The authors study the role of leaders in public sector organizations and their influence on the implementation and development of social responsibility in the public sector, explore the concept of socially responsible management, the direct and indirect role of a manager implementing socially responsibility means such as codes of conduct and common values of social responsibility. [...]. [From the publication]

ISBN:
9786098179002
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/78505
Updated:
2022-01-14 21:26:35
Metrics:
Views: 212
Export: