Abiturientų vertybinių nuostatų šiuolaikinės muzikos atžvilgiu ugdymas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Abiturientų vertybinių nuostatų šiuolaikinės muzikos atžvilgiu ugdymas
Alternative Title:
Education of Value Attitudes of Secondary School Leavers Towards Contemporary Music
In the Journal:
Pedagogika. 2000, 46, p. 165-171
Keywords:
LT
Vilnius. Vilniaus kraštas (Vilnius region); Lietuva (Lithuania); Mokiniai /School students.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aprašyto tyrimo tikslas – išsiaiškinti vidurinių mokyklų abiturientų nuostatas naujausių įvairių šalių akademinės muzikos kūrinių atžvilgiu. Literatūroje apie šiuolaikinės muzikos pažinimą mokykloje pripažįstama, kad šiuolaikinė muzika yra vertinga moksleivių dvasinio gyvenimo dalis, susisiejanti su nūdienos žmogaus pasaulėjauta sparčiai kintančiame pasaulyje. Todėl jos integravimas į žmogaus muzikinę kultūrą yra aktualus muzikos pedagogikos uždavinys. Tam, kad mokiniai suvoktų ir išgyventų novatoriškos muzikos kalbos grožį ir prasmę, reikia užsiimti kryptinga pedagogine veikla, naudotis kuo efektyvesniais muzikos mokymo metodais ir nuolat kuo daugiau jos klausytis. Kaip parodė anketinio tyrimo duomenys, mokymasis muzikos mokykloje (ar privačiai) įtakos abiturientų nuostatoms šiuolaikinės muzikos atžvilgiu neturėjo, didžiausia atsakomybė, dirbant šia kryptimi, tenka vidurinėje mokykloje muzikos pamokoms. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vertybinės nuostatos; Šiuolaikinė muzika; Aukštesniųjų klasių mokiniai; Value attitudes; Secondary schools leavers; Contemporary music.

ENThe trend of cultural reform in Lithuanian education reform has created favourable conditions for the renewal and modernisation of general music education. This article investigates one of the possible versions for modernising education, the reinforcement of the position of modern art (music) in general education school. The aim of this research is to investigate the possibilities for intensive integration of modern music into a general musical education programme. A musical listening test (consisting of 8 fragments of musical works created between 1980 and 1994) showed fairly high initial evaluation positions (the average of positive evaluations was 42%). The study was performed in 1999-2000 school year in S. Neris and A. Vienuolis gymnasium in the city of Vilnius. New music is a valuable part of culture, reflecting the modern human attitude in a rapidly changing world. The integration of modern music into a person’s individual culture s important assignment for teaching music now. Pupils’ attitudes towards this are favourable.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Šiuolaikinės muzikos kūrimo principų taikymas mokant muzikos aukštesniosiose klasėse / Žydrė Jautakytė. Tiltai. Priedas. 2004, Nr. 20, p. 105-111.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/7803
Updated:
2018-12-20 22:51:32
Metrics:
Views: 25    Downloads: 3
Export: